۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۹۲۰۲۱
امام جمعه شیروان:

حقوق بشری غربی چیزی جز اجرای قانون جنگل نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کوثری گفت: تاکنون تفسیر حق و دفاع از حقوق بشر با خون به ناحق ریخته شده میلیون ها انسان در سراسر جهان با دستان کسانی که اعلامیه حقوق بشر را تصویب کرده اند رقم خورده و این افراد اجرای قانون جنگل را زیر سایه شعار حقوق بشر پیاده ساخته اند.
اسلام و حقوق بشردوستانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان، امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به 19 آذر و روز تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد در سال 1948 میلادی، افزود: وقتی انسان این شعار را می‌شنود، ظاهر جذاب آن انسان را می فریبد و تصورش این است با تصویب این اعلامیه، بشریت در امن و صلح زندگی می کند، حقوق بشر رعایت می شود، حقی از کسی پایمال نخواهد گشت و صادر کنندگان این اعلامیه از حقوق ملت‌ها دفاع می کنند.
وی گفت: اما امام خمینی(ره) با شناختی که از تصویب کنندگان این اعلامیه داشتند می فرمایند«اعلامیه حقوق بشر برای فریفتن و شعار طرفداری از آن برای بلعیدن ملتها است و می فرمایند حقوق بشر یعنی حقوق ظالمها«.
حجت الاسلام کوثری با بیان این که کسی که در زمینه انواع حقوق بحث می کند و شعار طرفداری از آن را می دهد باید اولا حق را و ثانیا انسان را بشناسد، افزود: سوال این است آیا غرب انسان را می شناسد تا حقوقش را رعایت کند؟ آیا معنای دفاع از حقوق بشر همین است که امروز ما در جهان شاهد آن هستیم و هر روزه هزاران انسان بی گناه با سلاح های کشتار جمعی و تحمیل جنگ و خون ریزی و فقر وبدبختی و فساد انگیزی از بین می روند.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان تصریح کرد: اگر به راستی سردمداران زر و زور و تزویر در پی اجرای حقوق بشر هستند بهترین نگاه به بشر را اسلام دارد و بهترین دفاع را نظام الهی در طول تاریخ از بشریت داشت و باید با این نگاه به دفاع از انسان برخواست.
امام جمعه شیروان افزود: در زمینه شناخت حقوق و عمل کردن به آن عالی ترین آموزه، رساله حقوق سجاد(ع)است که در یک نگاه می یابیم برای تأمین امنیت مالی و جانی و آبروئی و فرهنگی و فکری چه حقوقی باید رعایت شود تا انسان‌ها در آرامش و آسایش زندگی کنند.
وی عنوان کرد: بدون شک با انفجار بمب و بمباران و به خاک و خون کشیدن مردم و سلب امنیت و آرامش از آنان و به یغما بردن سرمایه های آنان و گرفتن حق زندگی و نفس کشیدن و حق انتخاب و آزادی نمی توان شعار حقوق بشر داد بلکه رعایت حقوق بشر به معنای واقعی یعنی از بین رفتن نظام سلطه و استکباری و دور شدن شعار دهندگان حقوق بشر از صحنه زندگی مردم.
حجت الاسلام کوثری در پایان اظهار کرد: تاکنون تفسیر حق و دفاع از حقوق بشر با خون به ناحق ریخته شده میلیون‌ها انسان در سراسر جهان با دستان کسانی که اعلامیه حقوق بشر را تصویب کرده‌اند رقم خورده و این افراد اجرای قانون جنگل را زیر سایه شعار حقوق بشر پیاده کرده اند./9314/پ203/س
ارسال نظرات