۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۰۲۶

دیدار طلاب شاعر حوزه علمیه اصفهان با آیت الله طباطبایی نژاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در دیدار جمعی از شعرای طلبه و روحانی حوزه علمیه اصفهان، گفت: توانایی سرودن شعر، یک نعمت خدادادی است که شامل حال همه نمی شود.
امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار جمعی از شعرای طلبه و روحانی حوزه علمیه اصفهان، توانایی سرودن شعر را یک نعمت خدادادی دانست و گفت: سرودن شعر یک توانایی غریزی و یک نعمت الهی است که شامل حال همه نمی شود؛ از این رو باید از آن در راه خدا بهره برد.

وی ادامه داد: زمانی شعر نکوهیده و مذموم می شود که از آن برای انتقال مفاهیم باطل و بیهوده استفاده شود، لذا زمانی که مفاهیم اخلاقی، انسانی، مدح اهل بیت (ع) و مفاهیم عرفانی در قالب شعر ریخته شود، چنان ارزشی پیدا می کند که وجود رسول خدا (ص) خانه خود را به عنوان هدیه به شاعر می بخشند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام مؤمنی، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان نیز شعر را خواستگاه سنجش فکر و فرهنگ جامعه برشمرد و گفت: شعر فرهنگ جامعه را رقم می زند و جایگاه ویژه ای در حوزه های علمیه دارد.

وی گفت: بسیاری از بزرگان دین دستی بر آتش شعر داشته اند که این موضوع در کنار توجهات ویژه رهبر معظم انقلاب به این شاخه از هنر، نشان از اهمیت و جایگاه شعر دارد.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به این مطلب که شعر و ادبیات بسیار آسیب‌پذیر است، گفت: انحرافات اگر در قالب شعر در بیایند، زودپذیر و باور پذیر تر می شوند؛ از این رو برای پاسداشت از رسالت اصلی شعر تشکیل انجمن شعر حوزه ضروری است.

قابل ذکر است، در ادامه این دیدار برخی از شعرای طلبه و روحانی به قرائت اشعار خود پرداختند./939/پ202/س

 

ارسال نظرات