۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۰۶۳

3 ماه اسارت نتیجه ورود غیرقانونی به سوریه

خبرگزاری رسا ـ خبر این گروگان‌گیری در زمانی که مذاکرات به صورت غیرمستقیم با گروگان‌گیرها در جریان بود، مخفی نگه داشته شد.
خبرنگار خارجي در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: گروهی از شورشیان سوریه مرتبط با القاعده، دو خبرنگار اسپانیایی را گروگان گرفته‌اند.


به گفته بی بی سی؛ روزنامه اسپانیایی ال‌موندو گزارش داده است که خاویر اسپینوزا، خبرنگار این روزنامه و ریکاردو گارسیا ویلانوا، عکاس آزادکار اسپانیایی، توسط گروه "حکومت اسلامی عراق و شام" ربوده شده‌اند.


قابل ذکر است بر اساس گزارش های رسیده این دو روزنامه‌نگار در یک ایستگاه بازرسی واقع در استان شمالی رقه در نزدیکی مرز ترکیه به گروگان گرفته شده‌اند. این دو خبرنگار اسپانیایی حدود سه ماه پیش در روز 16 سپتامبر و در حالی که در صدد بوده‌اند سوریه را بعد از پایان دو هفته ماموریت خبری خود ترک کنند، روبوده شدند.


طبق این گزارش، گروگان‌گیرها همچنین چهار عضو ارتش آزاد سوریه را هم که از این دو روزنامه‌نگار محافظت می‌کردند، با خود برده‌اند ولی بعدا آزادشان کرده‌اند.


بی بی سی فارسی در ادامه گفت: خبر این گروگان‌گیری در زمانی که مذاکرات به صورت غیرمستقیم با گروگان‌گیرها در جریان بود، مخفی نگه داشته شد. ربایندگان هنوز درخواستی در ازای آزادی این خبرنگاران مطرح نکرده‌اند.


پدرو رامیرز، مدیر روزنامه ال موندو در یک نشست خبری در مادرید گفت: متاسفانه اقدامات ما به نتیجه‌ای نرسیده است و تصمیم گرفتیم پس از توافق با خانواده‌های این دو، نگرانی و خشم خود را به آگاهی عموم برسانیم.


آقای اسپینوزا از سال 2002 گزارشگر بخش خاورمیانه روزنامه ال‌ماندو مستقر در بیروت بوده است.


آقای ویلانوا نیز با رسانه‌های بسیاری از جمله نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و خبرگزاری فرانسه همکاری داشته است./1421/1409/ح

ارسال نظرات