۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۹۲۱۴۷

قطع کمک های آمریکا و انگلیس به تروریست های سوریه

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی ارتش آزاد سوریه در واکنش به قطع کمک‌های این دو کشور به شمال سوریه از این کشور‌ها خواست تا درباره تصمیم خود تجدید نظر کنند.
گروه تروريستي دولت اسلامي عراق و شام

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: مقامات آمریکا و انگلیس در واکنش به تصرف انبارهای تسلیحاتی ارتش آزاد سوریه از سوی گروه‌های افراطی وابسته به القاعده اعلام کردند، کمک های غیر مرگبار خود به شورشیان مستقر در شمال سوریه را به حال تعلیق در آورده‌اند.


جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، چهارشنبه (11 دسامبر /20 آذر) در همین ارتباط اعلام کرد: به دلیل بروز وضعیت جدید کلیه کمک‌های غیر مرگبار آمریکا به شمال سوریه متوقف خواهد شد.


همچنین یکی از مقامات سفارت انگلیس در آنکارا نیز تایید کرد که کمک‌های این کشور به شورشیان سوری تا روشن شدن اوضاع متوقف خواهد شد. این مقام سفارت انگلیس همچنین تاکید کرد که این تصمیم ارتباطی با ارسال کمک‌های بشردوستانه! به سوریه نخواهد داشت.


قابل ذکر است بر اساس گزارش های رسیده؛ گروه جبهه اسلامی شنبه گذشته به انبارهای تسلیحاتی ارتش آزاد سوریه در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه یورش برد و این انبار‌ها را به تصرف خود در آورد.


دویچه وله در ادامه افزود: پیش از این آمریکا و انگلیس به ارتش آزاد سوریه در زمینه ارسال دستگاه‌های ارتباطاتی و خودروی نظامی کمک می کرده است.


گفتنی است کمک‌های آمریکا و انگلیس تاکنون از طریق مرز ترکیه در اختیار شورشیان در سوریه قرار می‌گرفت.


لوی مقداد، سخنگوی ارتش آزاد سوریه در واکنش به قطع کمک‌های این دو کشور به شمال سوریه از این کشور‌ها خواست تا درباره تصمیم خود تجدید نظر کنند.


پیش از این آمریکا و انگلیس اعلام کرده بودند که قرار است کمک‌های غذایی و تجهیزاتی به میزان 250 میلیون دلار را در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار دهند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات