۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۱۴۹

مداخله آشکار غرب در امور داخلی اوکراین

خبرگزاری رسا ـ در روزهای اخیر بارها رئیس جمهوری اوکراین از همه احزاب از جمله احزاب مخالف دولت خواسته است تا برای خاتمه دادن به بحران سیاسی کشور به گفتگو بپردازند.
اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزارت خارجه آمریکا گفته است که همه گزینه ها از جمله تحریم را علیه اوکراین در نظر خواهد داشت.


قابل ذکر است بحران سیاسی در این کشور اروپایی در حالی ادامه دارد که پلیس این کشور متهم شده در مواردی با معترضان با خشونت رفتار کرده است.


موضعگیری وزارت خارجه آمریکا پس از آن انجام شد که پلیس ضدشورش در اوکراین، سعی کرد تا معترضان را از محل های تجمعشان براند.


در همین حال رهبران مخالفان هم پیشنهاد گفتگوی رئیس جمهوری را نپذیرفتند و در تظاهراتی گسترده در مرکز پایتخت، این کشور 46 میلیونی را فلج کرده اند.


در روز چهارشنبه، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ویکتوریا نولاند از دستیاران وزیر خارجه آمریکا در اقدامی مداخله گرایانه به کی یف، پایتخت اوکراین رفتند و با معترضان گفتگو کردند.


جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست روزانه با خبرنگاران گفت که آمریکا تحریم علیه اوکراین را هم در نظر دارد اما درباره جزییات آن چیزی نگفت. او گفت: گزینه های زیادی هست که در نظر داریم اما الان در آن مرحله نیستیم.


گفتنی است معترضان اوکراینی طرفدار رابطه بهتری با اتحادیه اروپا هستند و این در حالی است که دولت به روسیه نزدیک است.


این مداخله در امور داخلی اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به بهانه گزارشاتی است که در آن ها گفته شده پلیس علیه معترضان خشونت به کار برده و دست کم 9 نفر بازداشت کرده است.


در روزهای اخیر بارها رئیس جمهوری اوکراین، ویکتور یانوکوویچ، از همه احزاب از جمله احزاب مخالف دولت خواسته است تا برای خاتمه دادن به بحران سیاسی کشور به گفتگو بپردازند./1421/1409/ح

ارسال نظرات