۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۲۱۶۲
آیت‌الله علم‌الهدی:

وابستگی تنگاتنگ به روحانیت فقاهتی امتیاز برجسته مرحوم عسگر اولادی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: مرحوم عسگر اولادی در جریان فتنه از طرف عده‌ای از دوستان مورد سرزنش واقع شد و از سوی دیگر عده‌ای برای مصادره این چهره آمدند، عده‌ای از خودی‌ها هم به او اجحاف کردند اما اصل قضیه این بود که ایشان قصد داشتند ریزشی را به بساط انقلاب برگردانند، نه این‌که با بینش رهبری دچار زاویه شده باشند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم عسگر اولادی که با حضور مقامات لشگری و کشوری در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران برگزار شد، با بیان این‌که خداوند می‌فرماید دو ویژگی برای ابرار وجود دارد، ویژگی نخست ابرار را آشامیدن از جام آمیخته به جام کافور مطرح کرد و با اشاره به این‌که ابرار وجود مقدس پیامبراکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع)  حضرت زهرا(س) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است، افزود: خصوصیت دوم ابرار این است که چشمه‌ای استخراج می‌کنند که عباد الله از آن می‌آشامند بدان معنا که اگر کسی در زمره عباد الله بود، حتما باید از چشمه‌ای بیاشامد که از اهل بیت(ع) استخراج شده باشد.

وی ملاک و معیار شناسایی عباد الله را آشامیدن از چشمه‌ استخراج شده‌ به‌وسیله ابرار دانست و طرح این مطلب که امروز ما مردم، بیش از هزار سال با ابرار فاصله داریم، چگونه می‌توانیم از این چشمه بهره‌برداری کنیم؟ تأکید کرد: کیفیت آن از طریق نهر جاری مستمر هزار ساله‌ای است که در عرصه زندگی شیعیان جریان دارد و آن رگه روحانیت فقاهتی است؛ همان رگه‌ای که از خانه پیامبراکرم(ص) به خانه ائمه اطهار(ع)، صلحا و مؤمنان جاری است.

آیت‌الله علم‌الهدی وابستگی تنگاتنگ به روحانیت فقاهتی را امتیاز برجسته مرحوم عسگر اولادی در کنار دیگر فضایل وی دانست و با اشاره به این‌که وی از نوجوانی به‌دنبال این رگه و در مسیر روحانیت به‌دنبال آیت‌الله کاشانی راه افتاد، افزود: او پس از جریان کودتای 28 مرداد و سقوط جریان فداییان اسلام با روح بلند و انقلابی جذب هیچ جریان سیاسی مربوط به آن روزگار نشد.

وی خط امام(ره) را شفاف و روشن و به‌معنای تبعیت از ولی فقیه دانست و با بیان این‌که عده‌ای با همه وابستگی به جریان انقلاب، به‌دلیل این‌که منافع‌شان در خط تبعیت از ولی فقیه تطبیق نمی‌کرد، ریزش کردند، اظهار داشت: مرحوم عسگر اولادی به‌خاطر این‌که از عباد الله بود، از چشمه ابرار نوشیده بود و در مسیر ولایت قرار داشت، کوچک‌ترین زاویه‌ای پیدا نکرد.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: اگر بخواهیم برای نسل امروز تابلویی از یک انسان رهرو رحانیت فقاهتی نشان دهیم، پهنه زندگانی شصت و پنج ساله مرحوم عسگر اولادی را باید معرفی کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که مرحوم عسگر اولادی در هیچ مرحله‌ای با ولایت فقیه زاویه پیدا نکرد، افزود: وی در جریان فتنه اخیر، از طرف عده‌ای از دوستان مورد سرزنش واقع شده و از طرفی عده‌ای برای مصادره این چهره آمدند و عده‌ای از خودی‌ها هم به او اجحاف کردند اما اصل قضیه این بود که ایشان قصد داشتند ریزشی را به بساط انقلاب برگردانند، نه این‌که با بینش رهبری دچار زاویه شده باشند.

امام جمعه مشهد افزود: در نامه‌ای که مرحوم عسگر اولادی به من نوشت صریحا مرقوم کرد که واقعیت فتنه 88 بر کسی پوشیده نیست که استکبار خارجی و دستیاری عناصر خارج نشین جداشده از ملت و کارگزاران داخلی بودند اما باید ریزش شده‌ها کمک کرد و بازگرداند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: مرحوم عسگر اولادی در مصاحبه دوازدهم مرداد، سه روز پیش از بستری شدن در بیمارستان در مصاحبه صریحا گفت و مواضع خود برابر فتنه را برابر مواضع رهبری عنوان کرد زیرا عباد الله هرگز دست به دست دشمنان اسلام نمی‌دهند.

وی با بیان این‌که وقتی مرحوم عسگر اولادی امام خمینی(ره) را می‌بیند، گمشده خود را در وجود او پیدا می‌کند و با همه وجود خود را به‌پای ایشان انداخته و به‌دنبال او راه می‌افتد، اظهار داشت: وی از آن روز تا آخر عمر در همه نوسانات سیاسی ذره‌ای از خط امام(ره)، با همه قدرت تحلیل فاصله پیدا نکرد./956/پ202/ع

ارسال نظرات