۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۹۲۱۸۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

دینداری و معنویت گرایی، دانشگاهیان را در برابر دشمن هوشیار نگه می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: امروزه دین داری و معنویت دانشگاهیان باعث می شود که جامعه دانشگاهی در برابر دشمن فریب نخورد و از تهدیدات دشمن نهراسد و این یکی از دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این شهر، خطبه اول را به ادامه بحث هفته قبل خود پیرامون نامه گرانسنگ امام علی(ع) به  فرزندش امام حسن مجتبی(ع) اختصاص داد و افزود: یکی از توصیه های مهم امام به فرزندش این است که انسان نباید از هوانی نفس خود پیروی کند؛ زیرا پیروی از نفس سرکش باعث می شود که نور خدا در زندگی انسان کم رونق شود و مانع می شود که انسان در زندگی حقایق را ببیند.

 وی یقین و باور به حضور خدا در هستی را یکی از راه های غلبه بر هوای نفس دانست و خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز از غلبه بر هوای نفس با عنوان جهاد اکبر یاد می کنند و آن را مبارزه ای سخت می دانند و بزرگان دین و علمای اخلاق نیز یقین به حضور خدا در زندگی و ناظر دانستن خدا بر اعمال آشکار و پنهان را راه نجات از وسوسه های نفس می دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره آیات قرآن اظهار داشت: آیات زیادی در قرآن کریم وجود دارد که بر نظارت خدا بر ریز و درشت اعمال و محاسبه اعمال نیک و بد در روز قیامت تاکید می کند که این یک اخطار برای ما انسان ها است تا در ترک گناه همت کنیم.

امام جمعه اصفهان خطبه دوم را به مناسبت های هفته پیش رو  اختصاص داده و افزود: 27 آذر ماه روز تحقیق و پژوهش است و این یک روز بزرگ است و اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر روی موضوع تولید علم و کار پژوهشی تأکید جدی دارند، بیانگر اهمیت تحقیق و پژوهش در کشور و نیاز جامعه علمی کشور به این مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان درباره اهمیت پژوهش و تحقیق در عزتمندی کشور در براب ردنیای استکبار گفت: همین که دشمنان می گویند مشکل ما با ایران مشکل انرژی هسته ای نیست و مشکل اصلی ما پیشرفت سریع ایران در فن آوری های روز دنیا و صنعت موشک سازی است، می توان به جایگاه رفیع علم پی برد و این فناوری نیز مرهون تلاش های شبانه روزی دانشمندان متدین جوانی است که پرورش این نسل جوان نیز خود یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مقام شامخ شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه علمی در کشور به معنای این است که این دو نهاد ضمن این که به امور علمی تخصصی و ویژه خود می پردازند با هم ارتباط مستمر و مفید داشته باشند و حوزه معنویت را به جامعه دانشگاهی منتقل کند.

امام جمعه اصفهان درباره تلاش طاغوت برای به ابتذال کشاندن جامعه دانشگاهی کشور گفت: در این دوران طاغوت سعی داشت تا با ترویج و تبیلغ فرهنگ غرب دانشگاهیان را بی دین کند و در این راه گام هایی نیز برداشت و امروزه دین داری و معنویت دانشگاهیان باعث می شود که جامعه دانشگاهی در برابر دشمن فریب نخورد و از تهدیدات دشمن نهراسد و این یکی از دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه است.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان با اشاره به اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی پس از توافق ژنو  ابراز داشت: این مذاکرات فوائدی خوبی برای ایران به همراه داشت، اما همچنان که رهبر انقلاب فرمودند ما به این این کشورها اطمینان نداریم، اظهارات رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در مجامع مختلف نشان داد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد./939/پ202/س

ارسال نظرات