۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۹۲۱۹۴
امام جمعه نجف آباد مطرح کرد؛

پژوهشگری عبادتی فراموش شده

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد گفت: در دین مبین اسلام علم آموزی و تحقیق و پژوهش در ردیف دیگر عبادات واجب شده است، آن گونه که در صدر اسلام مسلمین در زمینه های مختلف به خودکفایی علمی رسیده بودند و در اوج و عظمت دنیا به سر می بردند.
امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به بیان این مطلب که علم و تحقیق ریشه عزت هر جامعه ای است، گفت: در دین مبین اسلام علم آموزی و تحقیق و پژوهش در ردیف دیگر عبادات واجب شده است، آن گونه که در صدر اسلام مسلمین در زمینه های مختلف به خودکفایی علمی رسیده بودند و در اوج و عظمت دنیا به سر می بردند.

 

وی در ادامه بیان داشت: تفرقه و جدایی که دشمنان در بین صفوف مسلمین ایجاد کردند، از عواملی بود که مسلمین را از پیشرفت در علوم مختلف باز داشت و سبب شد تا غربیان آن چه از دارایی های علمی مسلمین بود، را به یغما برده و اکنون به عنوان کشورهای پیشرفته شناخته شوند.

 

امام جمعه نجف آباد بیداری و نهضت اسلامی را از راه های بازگشت به عصر عزت مسلمین در زمینه های علمی دانست و افزود: کشورهای غرب جز برهنگی و زشتی، بویی از فرهنگ، کرامت و انسانیت در متونشان یافت نمی شود و آن چه در کتابخانه ها و موزه هایشان وجود دارد بیشتر از آثار علمی دنیای اسلام است که جوانان ایران بار دیگر با پیشرفت در زمینه های پزشکی، هسته و نظامی دشمنان را دچار حیرت سردرگمی کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به از سرگیری مذاکرات بیان داشت: تا زمانی که دنیای غرب و سردمداران آن بر پایه منطق و عمل به تعهدات و پیمانهایشان باشند و حقوق دیگر کشورها را به رسمیت بشناسند، ما در صحنه مذاکرات باقی خواهیم ماند همان گونه که اسلام جز عزت برای مسلمان نمی خواهد.

 

وی قیام امام حسین(ع) را الگویی برای تمام مسلمانان دانست و افزود: دشمن جز برای ایجاد تفرقه بین جهان اسلام و به خصوص شیعیان هیچ هدفی ندارد و در این میان تنها هوشیاری، بیداری و وحدت میان مردم و مسؤولان و فرمانبرداری از دستورات رهب معظم انقلاب، خواهد توانست در مقابل زورگویی آنها مقاومت کنیم.

 

حجت الاسلام حسناتی از جمله مناسبت های هفته آینده را، روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: به فرموده امام خمینی(ره) اگر حوزه و دانشگاه، دانشجو و روحانی در کنار یکدیگر قرار گرفته و وحدت داشته باشند، کشور به عظمت نهایی خود خواهد رسید.

 

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه بیان داشت: تنها کسانی که در دنیا توانستند در مقابل ابرقدرتانی چون اسرائیل و آمریکا بایستند، شیعیان بوده اند که باید در این زمان نیز با هوشیاری هر چه بیشتر و دوری از این گونه تفرقه افکنی ها و آب به آسیاب دشمن ریختن، و برآوردن خواسته دشمنان، با وحدت هر چه بیشتر در جهت تحقق شیعه امام زمان شدن، پیش برویم.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل روح و ریشه اطاعت و بندگی را راضی بودن به حضرت حق عنوان کرد و افزود: رسیدن به مقام رضا و معرفت نسبت به خداوند و راضی بودن به آنچه خداوند برای انسان مقدر کرده است، از درجات یقین است که به فرموده امام سجاد(ع) از اعلا درجات یقین انسان، راضی بودن به سختی ها و مشکلات زندگی است.

 

وی در ادامه گفت: راضی نبودن به قضای الهی و آنچه برای انسان در زندگی مقدر است، نوعی اتهام زدن به خداوند و او را مورد سؤال قرار دادن است و خود را بالاتر و عالم تر از خداوند دانستن می باشد.

 

امام جمعه نجف آباد از جمله مراحل رسیدن به مرتبه رضای الهی را معرفت و شناخت نسبت به خداوند، تحمل سختی ها و مشکلات زندگی، اطاعت محض از خداوند و ثمره رسیدن به مرحله رضای الهی را چیزی جز شیرینی زندگی دنیا نخواهد بود، عنوان کرد./939/پ202/س

 

ارسال نظرات