۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۹۲۱۹۵
خطیب جمعه ارومیه:

رانندگان جاده‌ای به حقوق عبادی مسافران اعتنا کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه گفت: رانندگان باید دقت کنند تا در سفرهای جاده ای وظیفه مردم‌داری خود را به شکل ارزنده انجام داده و اجازه ندهند نماز مسافران قضا شود.
حجت الاسلام کاظم سلامتي،امام جمعه موقت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، خطیب جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تسلیت سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح گفت: شهید مفتح فردی وارسته و لایق بود که خدمات ارزنده ای در حوزه و دانشگاه و تألیفات ارزشمندی در این زمینه داشتند و امام راحل نیز به همین علت روز شهادت ایشان را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

 

وی با اشاره به برکات وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه امری صوری نیست و این مبحث در راستای ورود علوم جدید از دانشگاه به حوزه و ورود معنویات به دانشگاه از حوزه بیان شده است.

 

حجت الاسلام سلامتی دانشجویان و طلاب را فرزندان ملت خطاب کرد و گفت: جوانان ما وظیفه دارند در کنار درس و تحصیل  به تهذیب نفس نیز بپردازند.

 

نباید در زیارت مرقد امام حسین(ع) کوتاهی کرد

 

خطیب جمعه ارومیه در ادامه با تسلیت فرا رسیدن اربعین امام حسین(ع) نیز اظهار کرد: امام حسین(ع) دارای جایگاه ویژه ای در بین شیعیان و مردم جهان هستند و در احادیث و روایات تأکید بسیاری بر زیارت ایشان شده است که نباید در این زمینه کوتاهی کرد.

 

وی گفت: زیارت این امام بزرگوار دارای برکات فراوان معنوی است که هر فردی که امکان آن برایش فراهم باشد نباید از آن بی بهره بماند.

 

رانندگان اجازه ندهند نماز مسافران قضا شود

 

حجت الاسلام سلامتی به روز حمل و نقل اشاره و تصریح کرد:  توجه به موضوع مهم حمل و نقل از مواردی است که در باره آن کوتاهی شده است.

 

امام جمعه موقت ارومیه رانندگی را شغل مقدسی عنوان کرد و گفت: رانندگی از ارزش و اهمیت ویژه ای از نظر باطنی و روحانی برخوردار است چراکه رانندگان با رفع گرفتاری مردم و کمک به حمل و نقل بیماران علاوه بر اجر مادی از پاداش معنوی و اخروی نیز برخوردار می شوند.

 

وی ادامه داد: خدمت به خلق خدا از توفیقاتی است که نصیب این افراد شده است و باید دقت کنند تا در مسافرت‌های جاده ای نیز این وظیفه را به شکل ارزنده انجام داده و اجازه ندهند تا نماز مسافران قضا شود./936/پ201/س

ارسال نظرات