۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۱۹۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

جهاد علمی با وحدت حوزه و دانشگاه قابل تحقق است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های خوزستان، جدایی حوزه و دانشگاه در کشور را میل دشمن و استکبار جهانی دانست و تأکید کرد: جهاد علمی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است امروزه با همراهی حوزه و دانشگاه در حال شکل گیری است.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه های استان خوزستان، ظهر امروز در سخنرانی خطبه های پیش از نماز جمعه اهواز، با اشاره به بیست و هفتم آدر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در این روز دست استکبار جهانی دانشمندی مبارز و مردی فرزانه را از ملت ایران گرفت.

وی با بیان این که این شهادت مظلومانه شهید مفتح منشأ آثار و برکات گسترده ای شد، اظهار داشت: این روز به دلیل شهادت این مجاهد بزرگ و پرجمدار وحدت حوزه و دانشگاه به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

از منظر امام خمینی مسیر رسیدن انقلاب به آرمان حقیقی وحدت است

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که امام خمینی(ره) در مسیر رسیدن انقلاب به آرمان های حقیقی خود همه را به وحدت دعوت کرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) هیچ گاه اجازه نداد مسائل حاشیه ای مردم را به خود مشغول کند و هر مسیر تفرقه انگیز را حرکتی از سوی رژیم پهلوی می دانست.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در سخنرانی های خود به طلاب و دانشجویان سفارشات زیادی می فرمودند اظهار داشت: در دوران پیش از انقلاب بزرگانی از حوزه علمیه همچون شهید مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر در دانشگاه ها حضور پیدا کرده و دانشگاه ها را به مراکز آشنایی با معارف اسلامی تبدیل می کردند.

حجت الاسلان شفیعی با اشاره به نقش تأثیر گذار وحدت حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب و وقایع پس از آن خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی علمای بسیاری به شهادت رسیدند و شهادت مردان بزرگی همچون شهید مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر به عنوان پرچمداران وحدت حوزه و دانشگاه در این عرصه تحول آفرین شد.

وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در مقصد است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه های استان خوزستان با بیان این که امام خمینی(ره) مصلحت کشور را وحدت حوزه و دانشگاه می دانستند، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در مقصد و هدف است.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه تصریح کرد: آنچه که از وحدت حوزه و دانشگاه بیان می شود، سازماندهی حوزه و دانشگاه ها و حرکت آن ها به سمت هدفی اصلی یعنی اسلام ناب محمدی و اعتلای نام شیعه در جهان است.

وی با اشاره به فعالیت های مشترک صورت گرفته در سال های اخیر میان حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تا نقطه آرمانی و هدف نهایی راه بسیاری وجود دارد و نیازمند فعالیت های بیشتری در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام شفیعی جدایی حوزه و دانشگاه در کشور را میل دشمن و استکبار جهانی دانست و گفت: آنچه در حوزه علمیه به عنوان مواد اولیه تولید می شود سرمایه بزرگی است که دانشگاه ها باید از آن استفاده کنند.

علوم انسانی با تکیه بر معارف اسلامی بیان شود

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه های استان خوزستان با تأکید بر بیان علوم انسانی با تکیه بر منابع علوم اسلامی اظهار داشت: امروز در سطوح مختلف علمای بسیاری با دانشگاه ها در ارتباط هستند و این ارتباط بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه تصریح کرد: جهاد علمی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است امروزه با همراهی حوزه و دانشگاه در حال شکل گیری است و شهادت دانشمندانی از جمله شهید شهریاری و احمدی روشن در این مسیر که از لحاظ اخلاق و معارف دینی به درجات بالایی رسیده بودند از برکات همین وحدت حوزه و دانشگاه است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه های استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه باید به دنیا نسخه های شفا بخش دهد و پاسخ سردرگمی بشر امروز در وحدت حوزه و دانشگاه جواب داده می شود./9464/پ202/س

ارسال نظرات