۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۹۲۲۲۳
حجت الاسلام والمسلمین غرویان:

دولت آمریکا تحت تاثیر رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را نتیجه فشار لابی صهیونیسم برای به شکست کشاندن نتیجه مذاکرات دانست و گفت: صهیونیست ها روی آمریکا نفوذ دارند.
غرويان

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحریم های جدید آمریکا علیه جمهور اسلامی ایران را نتیجه فشارهای رژیم غاصب اسرائیل است برای به شکست کشاندن مذاکرات ایران و 1+5 ارزیابی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین غرویان تاکید کرد: صهیونیست ها به هیچ وجه راضی به مذاکرات نیستند و نتیجه مذاکرات را به نفع خود نمی دانند و نتانیاهو نیز از ابتدای مذاکرات این مساله را صریحا بیان می کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آنها روی آمریکا نفوذ دارند و سعی می کنند با سنگ اندازی مذاکرات را به شکست بکشانند.

 

وی با بیان این که آمریکا زیر نفوذ اسرائیل و لابی صهیونیسم است و به گونه ای می خواهد گاهی به نعل وگاهی به میخ بزند تا پاسخ و توجیهی برای صهیونیست ها داشته باشند، در پاسخ به این سؤال که تیم دیپلماسی ایران باید چه موضعی را در قبال این عهد شکنی آشکار آمریکا انجام دهدف گفت: به نظر من باید احتیاطات لازم را که از اول گروه مذاکره کننده داشتند ادامه دهند و بازگشت گروه کارشناسان ما از وین نیز برای همین مساله و رصد دقیق تر موضوع بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین غرویان در ادامه گفت: از سویی دیگر اروپا نیز تحریم ده نفر از مدیران کشتیرانی را لغو کرده بود؛ جان کری نیز اعلام کرده که مذاکرات به زودی ادامه خواهد یافت.

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در پاسخ به این سؤال که فکر نمی کنید عهدشکنی آمریکا بعد از توافق ژنو پاسخ مناسب و محکم می خواهد؟ گفت: آنها توجیهاتی برای تحریم های خود بیان کرده اند؛ باید ببینیم آقای دکتر روحانی و دکتر ظریف به چه جمع بندی می رسند، من چندان با پیش داوری موافق نیستم. /924/ت302/ج

ارسال نظرات