۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۲۳۳
استاد حوزه علمیه:

حجاب در جامعه بهترین راه جهت حفظ ارزش‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که سلامت روح و روان انسان با اتصال به خداوند متعال امکان پذیر است، گفت: رعایت حجاب در اجتماع بهترین راه برای حفظ ارزش‌ها دینی است.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام حسین درویش پور، استاد حوزه علمیه وکارشناس معارف دینی در لرستان،  امروز، در برگزاری گفتمان دینی در دبیرستان دخترانه شاهد شهرستان دورود، پیرامون آثار تربیتی حجاب و نقش آن در بروز استعدادها ی انسان مطالبی را عنوان کرد و گفت: حریم اخلاقی جامعه باید با رعایت حجاب و عفت از سوی زن و مرد رعایت شود تا آزادی واقعی در جامعه شکل بگیرد.

وی افزود: تجربه نشان داده است افرادی که به این امر مهم عفاف و حجاب توجه و اهتمام داشته اند در همه مراحل زندگی موفق بوده اند.

استاد حوزه علمیه شهرستان ازنا با بیان این که حجاب در جامعه بهترین راه  در راستای حفظ ارزش‌های دینی است، تصریح کرد: حجاب عهده ‌دار صیانت تعادل روانی جامعه بشری و تحکیم بنیاد و ضامن سلامت خانواده است.

حجت الاسلام درویش پور با بیان این که حجاب به عنوان یک وسیله دفاعی در برابر ناپاکی‌ها مفهوم واقعی خود را بازیافته، افزود: حجاب در تأمین سلامت خانواده با صفت پویایی و پیشتازی جلوه‌گر می‌شود و خانواده را از منجلاب فروپاشی نجات می دهد.

وی با اشاره به وجود فرهنگ حجاب وعفاف در همه ادیان وملت ها، گفت: یکی از مسائل مهم مربوط به زنان در ادیان آسمانی، مسأله لزوم عفاف، حجاب وآزرم زن است.

این استاد حوزه علمیه افزود: آثار به جامانده از انسان هاى اولیه نشانگر این است که حجاب پیشین هایى به درازاى تاریخ دارد و اختصاص به اسلام ندارد.

حجت الاسلام درویش پور با اشاره به آثار مهم حجاب در خانواده وجامعه، بیان داشت:  مهم‌ترین آثار حجاب و عفاف زنان، استحکام نهاد خانواده، عامل تقرب الهی  و ایجاد آرامش روانی است.

وی گفت: حجاب سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت و موجب حفظ سلامتی خانواده و اجتماع می شود.

این کارشناس معارف اسلامی خاطرنشان کرد: حجاب و نقش آن در استحکام پیوند خانوادگی از اهداف متعالی اسلام است که بایستی در کانون خانواده ایجاد شود.

گفتنی است، در پایان این گفتمان به پرسش های دانش آموزان پاسخ داده شد./9451/پ202/س

ارسال نظرات