۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۲۵۰

پخش ویژه برنامه‌های اربعین حسینی از رادیو قرآن

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه‌های رادیو قرآن به مناسبت اربعین حسینی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه اول و دوم دی‌ماه اعلام شد.
 راديو قرآن

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، اربعین حسینی، جویبار همیشه جاری عاشورا، روز شهادت حماسه سازان و اربعین، روز زیارت مرقد عاشورا سازان است، عاشورا، خروش خون حسین(ع) است و اربعین، پژواک این فریاد ظلم شکن است به مناسبت چنین روزی شبکه رادیویی قرآن برنامه‌هایی را برای شنوندگان تدارک دیده است.

ویژه برنامه با کاروان اربعین در بررسی جایگاه عدد چهل در فرهنگ قرآنی  و شرح و توضیح فرازهایی از زیارت اربعین روز دوشنبه 2 دی‌ماه ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

میان برنامه بهره‌ای از کلام بزرگان در روزهای اول و دوم دی ماه  به طور ویژه با موضوع امام حسین(ع) هر 5 دقیقه قبل از راس ساعت تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می‌شود.

میان برنامه‌های اشاره در دو محور سخنرانی و معرفی کتاب نیز در این دو روز به موضوع امام حسین(ع) و تبیین قیام عاشورا اشاره دارد که اشاره ویژه معرفی کتاب ساعت 13:30 و اشاره ویژه سخنرانی ساعت 14:30 پخش می‌شود.

عاشورا و اربعین، نقطه ابتدا و انتهای عشق نیست؛ بلکه چله عارفانه تشیع سرخ علوی است  و برنامه اشراق از اول تا چهارم دی‌ماه در قالب برنامه‌ای کارشناسی محور ساعت 21:10 به مدت 45 دقیقه به تبیین و بررسی فلسفه عاشورا و اهمیت اربعین اشاره دارد.

صفحه تقویم نیز با حضور حجت الاسلام مهدی بنکدار در روزنگار ایام به روز اربعین رسیده و در توقفی 5 دقیقه‌ای یاعت 8:15 به بیان  ویژگی‌ها و تاریخ این روز می‌پردازد.

برنامه صبحگاهی شبکه رادیویی قرآن والشمس نیز در چهلمین روز فراق خورشید به طور ویژه از 6:30 به مدت 90 دقیقه به موضوع اربعین می‌پردازد.

بوی بهشت نیز  برنامه‌ای کلامی آوایی است  که در قالب دو برنامه  5 دقیقه‌ای ساعت 19:45 روزهای اول و دوم دی ماه  پخش مراثی و مداحی برای امام حسین(ع) دارد.

میان برنامه آیه‌های انقلاب نیز در این دو روز ساعت 7:55 با محوریت کلام امام خمینی(ره) در خصوص ماه محرم تعلیم فداکاری و سازش ناپذیری و همچنین نقش عزاداری امام حسین(ع)در حفظ انقلاب اسلامی پخش می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های ویژه‌ای که در اربعین حسینی  تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می‌شود نمایشی ترکیبی است که یکشنبه و دوشنبه  ساعت 10:35 به مدت 5 دقیقه‌ای پخش می‌شود.

پخش سخنرانی آیت الله ضیاآبادی ساعت 13:30 و سخنرانی ویژه اربعین ساعت 18:30 از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن به مناسبت روز اربعین است که در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

زیارت وارث نیز ساعت 6:30 با صدای سیدعباس میردامادی پخش می‌شود و زیارت جامعه کبیره نیز ساعت 23:05 تقدیم شنوندگان رادیو قرآن خواهد شد.       

علاقمندان می‌توانند برنامه‌‎های رادیو قرآن را بر روی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز، موج AM ردیف 585 کیلوهرتز و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی این شبکه  بشنوند./966/د102/ن

ارسال نظرات