۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۹۲۲۶۷
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رییسی:

جریان‌های ساخته و پرداخته با نام دین نباید به حساب ادیان الهی گذاشته شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر این‌که جریان‌های ساخته و پرداخته با نام دین و ادیان الهی نباید به حساب ادیان الهی گذاشته شود، گفت: با پوشش یهودیت جریان بسیار خطرناک صهیونیستی، با نام اسلام و تشیع جریان خطرناک بهاییت، در لباس اهل تسنن جریان بسیار خطرناک سلفی تکفیری و در لباس مسیحیت جریان خطرناک استکبار مسیحی به وجود آمده است.
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي، معاون اول قوه‌قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در همایش ملی «جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی» در دانشگاه تهران با بیان این‌که اصول مکتب در ادیان الهی یکی است و شرایع آن متفاوت است، ابراز داشت: هدف ادیان این است که انسان صیرورت و مسیر به سوی حق داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که انسان برای رسیدن به حق باید چهار رابطه  «خود، خود با خدا، خود با دیگران و خود با محیط زیست» را رقم بزند، گفت: انسانی که بتواند در این چهار رابطه تعادل پیدا کند، انسان متعالی است و  در ادیان الهی ظلم به خود، ظلم به دیگران، ظلم به خدا و ظلم به محیط زیست ناروا و امری مردود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ظالم مسلمان، یهودی، زرتشتی یا مسیحی باشد فرقی نمی‌کند. ظالم هرکه باشد، مطرود و محکوم است و باید در مقابل ظلم و استکبار او ایستاد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رییسی با بیان این‌که آیات قرآن مسلمانان را از ظلم به پیروان ادیان دیگر بر حذر داشته و دستور به عدالت می‌دهد، تأکید کرد: اساس در اسلام این است که حقوق شهروندی نسبت به همه پیروان سایر ادیان برابر است و همگان از حقوق مساوی در سایه حکومت اسلامی بهره‌مند هستند.

وی ابراز داشت: در نظام اسلامی، حقوق همه پیروان ادیان به رسمیت شناخته شده است و تمامی حقوق سیاسی، اجتماعی و دینی و امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی برای معتقدین به ادیان الهی تضمین شده است.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر این‌که جریان‌های ساخته و پرداخته با نام دین و ادیان الهی نباید به حساب ادیان الهی گذاشته شود، گفت: با پوشش یهودیت جریان بسیار خطرناک صهیونیستی، با نام اسلام و تشیع جریان خطرناک بهاییت، در لباس اهل تسنن جریان بسیار خطرناک سلفی تکفیری و در لباس مسیحیت جریان خطرناک استکبار مسیحی به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رییسی تصریح کرد: ما حقیقتا تکفیری‌ها را مسلمان نمی‌دانیم، صهیونیست‌ها را یهودی نمی‌دانیم و جریان سلطه‌‌گر و مستکبر را مسیحی نمی‌دانیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به این‌که امروز به نام حقوق بشر، حقوق انسان‌ها ضایع می‌شود، افزود: امروز مغرب زمین نام حقوق بشر را به یدک می‌کشد اما حقیقتا بزرگترین ضایع کننده حقوق بشر در کسوت و لباس حقوق بشر هستند.

وی با بیان این‌که ما امروز در جایگاه مدعی قرار داریم و غرب متهم است، گفت: برای جرم‌هایی که در حق انسان‌ها مرتکب شدند و مرتکب می‌شوند، قبل از هر دینی مسیحیت باید در حق حیات حق رأی و حق تصمیم گیری برای سرنوشت انسان‌ها، مدعی کسانی باشند که خود را مسیحی قلمداد می‌کنند، این قدر ظلم در حق دیگران روا می‌دارند و پیش از هرکس مؤمنین یهودی باید مدعی در برابر صهیونیست‌ها باشند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رییسی اظهار داشت: وقتی وهابیت شروع به تبلیغ کردند، بزرگان ما به آن واکنش نشان دادند و آن را خلاف اسلام دانستند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که امروز نباید اجازه داد نظام سلطه در آمریکا و هیأت حاکمه در اسرائیل و فلسطین اشغالی بتوانند به اسم دین و با استفاده ابزاری از دین به اهداف پلید خود دست پیدا کنند و نباید اجازه تضییع حقوق داد، خاطرنشان کرد: ای کاش دادگاهی در دنیا به دور از نفوذ دولت‌های سلطه‌گر وجود داشت تا نسبت به ظالمینی که با نام دین ظلم به بشریت را روا می دارند رسیدگی می‌کرد./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات