۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۹۲۳۱۲

مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان غربی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی مسابقات قرآن کریم آذربایجان غربی که از بیست و یک آذرماه در ارومیه آغاز به کار کرده بود، شب گذشته با تجلیل از نفرات برتر استانی در رشته های مختلف به کار خود پایان داد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مرحله استانی سی وششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، هجدهمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن، ششمین دوره مسابقات اذان و پنجمین دوره مسابقات ابتهال به صورت همزمان از عصر بیست و یکم آذرماه در ارومیه آغاز شد و پس از سه روز به کار خود پایان داد.

 

آیین اختتامیه این دوره از مسابقات قرآن شب گذشته با حضور آیت الله قرشی، عضو خبرگان رهبری و شورای حوزه های علمیه استان، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه و جمعی از مسؤولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن آمفی تئاتر اداره کل برق منطقه ای استان برگزار شد.

 

در این مراسم نفرات اول هر رشته به قرائت قرآن به صورت حفظ، ترتیل، ابتهال پرداختند و اذان نیز از سوی نفر اول گروه شکوفه ها اقامه شد.

 

تجلیل از نفرات اول رشته های مختلف در دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان در دو بخش خواهران و برادران اصلی ترین بخش آیین اختتامیه این دوره از رقابت های قرآن کریم آذربایجان غربی بود.

 

در ادامه مراسم از داوران بخش خواهران و برادران و مدیرعامل های شرکت مخابرات و اداره کل برق منطقه ای استان نیز با اهداء لوح یادبود مسابقات قرآن قدردانی شد.

 

به گفته حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حدود 375 نفر از شهرستانها  به این دوره از مسابقات راه یافته بودند که از این تعداد 160 نفر خواهران و 215 نفر برادران را شامل می شود.

 

وی گفت: برگزیدگان قرآنی تمام شهرستانها در این دوره از مسابقات قرآن کریم حضور دارند به جز شهرستان پیرانشهر و سردشت که به علت بارش برف و نامطلوب بودن شرایط جاده های استان از رقابت ها جاماندند.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد اظهار کرد: این دوره از رقابت های قرآن کریم استان به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و با همکاری استانداری آذربایجان غربی و شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه، صدا و سیمای مرکز استان، مرکز مخابرات استان و اداره کل برق منطقه ای استان برگزار شد.

 

وی گفت: هزینه های این دوره از رقابت های قرآن کریم از سوی تولیت موقوفه فتح اله خان سرتیپ پرداخت شده است./936/پ202/ب

ارسال نظرات