۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۹۲۳۳۲
مدیرحوزه علمیه لرستان:

اصل جمهوریت از ارکان مهم نظام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان اصل جمهوریت را از ارکان مهم نظام دانست و گفت: رویکرد استقلال خواهی در همه زمینه ها و حوزه ها از دیگر ارکان نظام است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به الزامات ساخت درون نظام، بیان داشت: منظور از این الزامات، ارکان نظام است و هر حرکتی که در نظام شکل می گیرد براساس ارکان نظام است.

وی با بیان این که  اصل جمهوریت از ارکان مهم نظام است، گفت: این نظام براساس خواست و اراده مردم محقق شده و تداوم پیدا می کند و اراده مردم در همه زمینه ها حاکمیت دارد.

رکن دیگر نظام، جمهوریت در چارچوب اسلام است

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که اسلام سرنوشت مردم را به دست خودشان داده است، افزود: مردم خواهان پیاده شدن احکام هستند.

وی با بیان این که رکن دیگر نظام، رهبری است، رهبری را از ارکان مهم و قوی نظام در زمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این رکن ایجاد کننده و تداوم دهنده نظام است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که رویکرد استقلال خواهی در همه زمینه ها و حوزه ها از دیگر ارکان نظام است، افزود: شعار استقلال خواهی از نخستین و مهم ترین شعارهای ملت پیش از انقلاب و پس از آن بوده است.

وی تصریح کرد: ملت خواهان این استقلال در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و در راستای تداوم انقلاب باید هرگونه وابستگی را از بین برده شود و به استقلال کامل در همه زمینه ها رسید.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که ارتباط فعال با جهان یکی دیگر از ارکان نظام است، بیان داشت: ملت ایران با حفظ اصول خویش لازم است که حضوری فعال با جهان داشته باشد،برقراری این ارتباط براساس اصل عدم ظلم و عدم اتظام است.

وی با بیان این که ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده است که اهل ستم و تجاوز به دیگران نبوده و ستم پذیر نیست، افزود: قدرت های استکباری نمی توانند سیاست های ظالمانه خویش را بر ملت ایران تحمیل کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به عوامل تضمین کننده اصل جمهوریت، قانون اساسی، سنت حسنه جاریه و مطالعات حوزه های علمیه را عوامل تضمین کننده اصل جمهوریت دانست و بیان کرد: قانون اساسی و عمل به آن بهترین ضامن جهت حفظ ارکان نظام است.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه بیان داشت: حوزه های علمیه به عنوان پشتوانه علمی و فکری نظام، تأثیر بسزایی در ایجاد و تداوم نظام دارند و تضمین کننده الزامات نظام هستند./9451/ت302/س

ارسال نظرات