۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۹۲۳۴۸
استاد حوزه علمیه لرستان:

شناساندن سبک زندگی اسلامی لازمه جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که شناساندن سبک زندگی اسلامی نیاز جامعه امروز است، گفت: حوزه های علمیه در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی تأثیر گذار است.
سبک زندگي اسلامي

سید مصطفی طاهری، استاد حوزه علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، بیان داشت: تلاش در راستای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی با تأکید بر قرآن و سنت، پاسخگویی به شبهات، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی از وظایف اصلی حوزه های علمیه است.

وی اظهار داشت: با شناخت کافی انسان از دستورات اسلام، قرآن و آموزه‌های دین مبین اسلام در بطن زندگی، سبک زندگی اسلامی نه تنها در زندگی فرد نهادینه شده، بلکه در زندگی افراد جامعه نیز تعمیق می‌شود.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که قرآن کریم بهترین نسخه برای همه انسان هاست، افزود: می توان با بهره گیری از دستورات خداوند در این کتاب آسمانی که برای همه سنین درتمام عرصه ها حرف و سخن دارد، برای زندگی خویش برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: سبک زندگی شامل مجموعه رفتارها و الگوهای کنش هر فرد است که معطوف به ابعاد هنجاری و معنایی زندگی اجتماعی بوده است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به نقش اساتید دانشگاه ها، حوزه های علمیه و رسانه های جمعی در راستای تبیین و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه، تصریح کرد: حوزه های علمیه نقش مهم و تأثیرگذاری  در تمرکز بر روی ارزش های دینی و نشر سبک زندگی اسلامی دارند.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان با بیان این که شناخت سبک زندگی دینی نیاز جامعه امروز است و یکی از ارکان اصلی در ترویج فرهنگ اسلام است، خاطرنشان کرد: شناساندن سبک زندگی ایرانی، اسلامی از مهم ترین وظایف حوزه علمیه است./9451/ت303/ب

ارسال نظرات