۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۹۲۳۸۰

انتقاد از نادیده گرفتن مقام پدر و مادر در فیلم‌های تلویزیونی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام احمدی با انتقاد از حرمت‌شکنی فیلم‌های تلویزیونی نسبت به پدر و مادر، تصریح کرد: متأسفانه در رسانه ملی و فیلم‌های تلویزیونی توهین و جسارت به پدر و مادر به راحتی به نمایش در می‌آید و شأن، جایگاه و حریم آنان شکسته می‌شود
حجت الاسلام احمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در اختتامیه همایش «سبک زندگی اسلامی» ویژه طلاب متأهل این استان، کلام اهل بیت(ع) را نور تابناک هدایت و رستگاری بشریت دانست و گفت: احادیث و سخنان گهربار اهل بیت(ع) دل‌ها و قلب‌های مرده را احیا می‌کند و به یقیین نورانیت آن کلام، راه صحیح کمال و رستگاری را به انسان نشان خواهد داد.
 
حجت الاسلام احمدی با اشاره به ترویج و گسترش عرفان‌های کاذب در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر عرفان‌های کاذب و نوظهوری در کشور به راه افتاده که از اسلام و ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت علی(ع) استفاده ابزاری می‌کنند و به اصل دین خدشه وارد می‌کنند.
وی به ویژگی‌های یک انسان زاهد اشاره و تصریح کرد: انسان زاهد در زندگی فردی و اجتماعی خود زینت‌های دنیایی و مادی را از خود دور می‌کند و نخستین پله برای رسیدن به زهد از بین بردن و حذف کردن زینت‌ها از زندگی است.
امام جمعه فرخشهر، آیت‌الله بهجت(ره) را یک نمونه و الگوی عملی در زهد و تقوا دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت در زندگی فردی و اجتماعی خود هیچ‌گاه فکر انجام گناه و معصیت در محضر پروردگار متعال به ذهنشان خطور نکرد و زینت‌های دنیایی در زندگی ایشان هیچ جایگاه و ارزشی نداشت.
این مدرس حوزه و دانشگاه، ایستادگی در برابر هواهای نفسانی را پله دوم رسیدن به زهد برشمرد و تحقق این مهم را در ترک ظواهر دنیایی و نه گفتن قاطع به درخواست‌های نفس و درون انسان دانست.
وی با بیان این که هوای نفس جامعه کنونی ما را بیمار و دردمند کرده است، تصریح کرد: تبعیت از هوای نفس و انجام گناه موجب تیرگی دل‌ها و کم‌رنگ شدن نور ایمان و بندگی در جامعه شده است.
حجت‌الاسلام احمدی اقامه نماز اول وقت و انجام روزه‌های مستحبی را راه مقابله با هوای نفس برشمرد و گفت: اقامه نماز اول وقت و انجام روزه‌های مستحبی نفس را ناامید و حقیر خواهد کرد و به‌واسطه انجام این دو فریضه الهی نفس سرکش و شیطانی از بین خواهد رفت.
وی به آخرین وصیت‌های آیت‌الله نخودکی(ره) به فرزندش اشاره و خاطرنشان کرد: این عالم فرزانه در لحظات آخر مرگش فرزندش را به اقامه نماز اول وقت، تلاش برای رفع مشکلات مردم، تکریم سادات و شب زنده‌داری تأکید و سفارش کرده است که نشان از انسان‌ساز بودن این فریضه الهی دارد.
مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه به تشریح دوره آخرالزمان پرداخت و تصریح کرد: ویژگی‌های بیان شده این زمان از سوی رسول خدا(ص) یک به یک در حال وقوع در جامعه است.
امام جمعه فرخشهر با اشاره به گسترش عاق والدین در آخر الزمان، گفت: در دوران آخر‌الزمان عاق والدین در حق فرزندان به شکل زیادی گسترش پیدا می‌کند تا جایی که پدران و مادرانی که از دنیا رفته‌اند نیز فرزندان خود را مورد نفرین و سرزنش قرار می‌دهند.
به گفته وی، در دوران آخر الزمان نسبت به پدر و مادر از جانب فرزندان توهین و جسارت‌های فراوانی صورت می‌گیرد که این عمل زشت و ناپسند پیامدهای بسیار سخت و سنگین را برای فرزندان به‌دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام احمدی با انتقاد از حرمت‌شکنی فیلم‌های تلویزیونی نسبت به پدر و مادر، تصریح کرد: متأسفانه در رسانه ملی و فیلم‌های تلویزیونی توهین و جسارت به پدر و مادر به راحتی به نمایش در می‌آید و شأن، جایگاه و حریم آنان شکسته می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه، دور شدن ازدواج‌ها از دستورات و ارزش‌های الهی، بی‌توجهی در انتخاب دقیق همسری هم‌کفو، عدم توجه به صلاحیت‌های اخلاقی و حاکمیت معیارهای مادی و شهوات نفسانی به جای معیارهای دینی و اسلامی از مهم‌ترین علل کثرت طلاق در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به تغییر پوشش زنان و مردان در آخرالزمان، تصریح کرد: در این دوره زنان حجاب‌های خود را کنار می‌زنند و لباس‌های مردانه به تن می‌کنند و از طرف دیگر مردان و به‌ویژه پسرها به آرایش و پوشش لباس‌های زنانه روی می‌آورند.
مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاریبا بیان این که در حال حاضر 10 درصد از لوازم آرایشی زنان مورد استفاده مردان قرار می‌گیرد، این آمارها را یک فاجعه بزرگ برای دنیا و به‌ویژه جامعه اسلامی دانست و بر لزوم تقویت باورهای دینی در جامعه در راستای رفع معضلات و مشکلات جامعه امروز تأکید کرد./9457/پ202/س
ارسال نظرات