۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۹۲۳۹۱
وزارت خارجه افغانستان؛

روابط تهران-کابل در عالیترین سطح

خبرگزاری رسا ـ معاون والی فراه در ادعایی گفته بود که ایران گروه ۵۴۰ نفری از مخالفان مسلح دولت افغانستان را آموزش داده و برای انجام فعالیت‌های خراب‌کارانه به ولایت‌های غربی افغانستان فرستاده است.
رئيسان جمهور ايران و افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری به نقل از وزارت خارجه افغانستان‌ گفت: همکاری میان کابل و تهران در عالی ترین سطح ممکن قرار دارد و ایران مخالفین مسلح دولت افغانستان را کمک نمی کند.


جانان موسی‌زی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان درباره اظهارات معاون والی فراه در غرب افغانستان، مبنی بر حمایت ایران از نیروهای مخالف دولت این کشور گفت: روابط و همکاری میان کابل و تهران در عالیترین سطح اش قرار دارد که نشان دهنده دوستی و همکاری امنیتی و روابط نزدیک میان ایران و افغانستان است.


به گفته وی؛ در سفر آقای حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان به تهران روابط دو کشور بهبود قابل توجه یافته و افغانستان خواستار گسترش بیشتر روابط با تمام همسایگانش به خصوص ایران است.


محمد یونس رسولی معاون والی فراه روز پنجشنبه گذشته در ادعایی گفته بود که ایران گروه 540 نفری از مخالفان مسلح دولت افغانستان را آموزش داده و برای انجام فعالیت‌های خراب‌کارانه به ولایت‌های غربی افغانستان فرستاده است.


قرار است افغانستان و ایران پیمان همکاری بلند مدت امضاء کنند، پیمانی که آقایان کرزای و روحانی در سفر رئیس جمهور افغانستان به تهران بر سر کلیت آن به توافق رسیدند.

 

آقای موسی‌زی درباره این پیمان گفت که مفاد این پیمان در بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود که گروه‌های کاری دو کشور در زمینه کار می‌کنند و این پیمان به نفع افغانستان، ایران، ثبات منطقه و کل جهان است./1421/1409/ح

ارسال نظرات