۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۴۹۳

آمریکا دل نگران از هراس رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی در حالی ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای می کند که ایران بارها تاکید کرده که قصد ساخت سلاح هسته ای نداشته و این خود اسرائیل است که دارای تسلیحات هسته ای می باشد.
باراک اوباما و بنيامين نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: کاخ سفید در روز یکشنبه پانزدهم دسامبر، اعلام کرد که در روزهای پنجشنبه و جمعه ای که گذشت، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا میزبان همتای اسرائیلی خود بوده است.


بنابر گزارش ها دیدارهای دو طرف درباره برنامه هسته ای ایران بوده و آن طور که کاخ سفید گفته است هدف از آن جلب حمایت صهیونیست ها به توافق ژنو بوده است.


بنا به توافقی که بین ایران و شش کشور جهانی در شهر ژنو سوئیس انجام شد، ایران پذیرفت که بخشی از پیشرفت برنامه اتمی خود را متوقف کند تا از آن طرف در تحریم ها علیه این کشور گشایشی حاصل شود.


این توافق برای شش ماه است و آمریکا برای شش ماه بعضی از تحریم ها علیه ایران را به تعویق در آورده است. هر چند که بعضی دیگر از تحریم ها را گسترش داده است.


به گفته بی بی سی؛ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ماه گذشته سعی کرد با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، صحبت کند و حمایت او را به این توافق جلب کند. در ادامه آن تلاشهاست که
سوزان رایس در هفت ای که گذشت میزبان یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی اسرائیل بود.


باید گفت که رژیم صهیونیستی در حالی ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای می کند که ایران بارها تاکید کرده که قصد ساخت سلاح هسته ای نداشته و این خود اسرائیل است که دارای تسلیحات هسته ای می باشد./1421/1409/ح

ارسال نظرات