۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۹۲۵۰۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تیم مذاکره کننده با صلابت برخورد می‌کرد آمریکا اینقدر گستاخ نمی‌شد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فرهنگ زور، فشار و زیاده خواهی آمریکایی‌ها را برخواسته از فرهنگ شیطان صفتی ارزیابی کرد و مرعوب شدن تیم مذاکره کننده هسته‌ای را سبب گستاخ‌تر شدن آمریکایی‌ها دانست و گفت: اگر تیم مذاکره کننده محکم‌تر و با صلابت‌تر با اینها برخورد می‌کرد، اینطور نمی‌شد.
دکتر اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: اقدامی که آمریکا‌یی‌ها درباره تحریم اعلام کردند، دور از انتظار نبود زیرا از قبل مقام معظم رهبری، مردم و نمایندگان مجلس پیش‌بینی می‌کردند که آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و فقط به‌دنبال چیزی که منافع خودشان را تأمین کند هستند و به هیچ کس هم احترام نمی‌گذارند.

وی فرهنگ زور، فشار و زیاده خواهی آمریکایی‌ها را برخواسته از فرهنگ شیطان صفتی ارزیابی کرد و مرعوب شدن تیم مذاکره کننده هسته‌ای را سبب گستاخ‌تر شدن آمریکایی‌ها دانست و تأکید کرد: اگر تیم مذاکره کننده محکم‌تر و با صلابت‌تر با اینها برخورد می‌کرد، اینطور نمی‌شد.

کوثری گفته رییس جمهور مبنی بر این‌که خزانه خالی است و گفته‌های ظریف درباره توانایی‌ دفاعی کشور در دانشگاه تهران را نشان دهنده مرعوب بودن دانست و با بیان این‌که این درحالی است که مقام معظم رهبری، مجلس و مردم از تیم مذاکره کننده بسیار حمایت و پشتیبانی کردند، اظهار داشت:  متأسفانه آمریکایی‌ها تا حدی گستاخ شدند که به بیانیه‌ای که بر سر آن به توافق رسیدند، اهمیت نمی‌هند و فراتر از آن گام برمی‌دارند که به هیچ وجه نمی‌تواند برای ما قابل قبول باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه شصت نفر از نمایندگان مجلس به رییس جمهور منبی براین‌که تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید تقویت شود، افزود: تیم مذاکره کننده در مذاکرات به‌صورتی برخورد کند که اینها اینقدر گستاخانه تصمیم نگیرند که بخواهند فراتر از آن توافقات، خود را به ما تحمیل کنند.

وی با تأکید بر این‌که به هیچ وجه اینها را نخواهیم پذیرفت و قطعا خودمان تدابیری خواهیم اندیشید، گفت: همانطور که تا به حال توانستیم تحریم را دور بزنیم حتما این کار را هم با دقت بیشتری انجام خواهیم داد و به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد که شما هیچ تغییری نکردید و ما هم بر اساس همان اصول خودمان ایستادیم و قطعا این تحریم‌ها را خنثی خواهیم کرد و دور خواهیم زد.

کوثری با بیان این‌که ما به این مسأله عادت کردیم که بتوانیم کشور خود را با این تحریم‌ها اداره کنیم، اظهار داشت: ما حسن نیت نشان دادیم اما آمریکایی‌ها اصلا نمی‌دانند فرهنگ حسن نیت چیست؟ اینها در اصل همان گاو چران‌های دویست سال گذشته‌اند و همان تفکر را دارند، لذا اینجاست که غربی‌ها همه چیز را در لوله اسلحه می‌بینند و می‌خواهند همه چیز را با نظامی‌گری حل کنند اما دوران جنگ جهانی دوم گذشته، این‌که آمریکایی‌ها دائما گزینه نظامی را مطرح می‌کنند نشان دهنده همین تفکر و فرهنگ است، اما اگر عرضه داشتند، اینطور در عراق نمی‌رفتند که مفتضحانه از آنجا پا به فرار بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند اگر آمدند مذاکره کردند و به یک نتیجه رسیدند، باید بدان پایبند باشند، دورانی که بخواهند خود را برتر ببینند، گذشته است./956/ت302/ج

ارسال نظرات