۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۹۲۵۱۳
از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

فراخوان نخستین جشنواره ایثار و شهادت اعلام شد

خبرگزاری رسا - معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری این بنیاد از اعلام فراخوان نخستین جشنواره ایثار و شهادت خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مازني، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد مازنی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که عصر دوشنبه، 25 آذرماه، در ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد، گفت: پژوهش‌ محوری در همه عرصه‌ها باید در رأس امور قرار گیرد و هرگونه شتاب‌زدگی در برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری در هر سطحی می‌تواند جامعه را در مسیر سقوط قرار دهد.

وی ادامه داد: باید در نظام برنامه‌ریزی از یافته‌های پژوهش‌ محوری استفاده کرد و نباید این یافته‌ها در بایگانی‌ها نگهداری شوند و سال به سال مورد استفاده قرار نگیرند.

 معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اهمیت‌ دادن به مسائل پژوهشی در سطح جامعه را از اولویت‌های تمامی ارگان‌ها دانست و افزود: پژوهشگران باید از منزلت اجتماعی ویژه‌ای برخوردار باشند، نباید برای صرف هزینه‌های پژوهشی خساست به خرج داد.

وی اظهار کرد: هر چقدر بر روی پژوهشگران سرمایه‌گذاری کنیم، بر دوام، رشد و توسعه یک ملت تأکید کرده‌ایم و این هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام مازنی در ادامه سخنان خود بر لزوم به‌کارگیری اشخاص متخصص در فعالیت‌های پژوهشی تأکید کرد و افزود: افراد نباید از پژوهشگران آنچه را که انتظار دارند و نتیجه مطلوب خودشان است، خواهان باشند، اگر پژوهش‌ محوری یک اصل است باید برای پژوهش اعتبار و امکانات مورد نیاز را هم تأمین کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته پژوهش، به تشریح عملکرد پژوهشی این بنیاد پرداخت و گفت: در این هفته، تعداد 30 کارگاه ارائه یافته‌های پژوهشی و 4 نشست علمی برگزار شد و همچنین در این هفته، 27 نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بنیاد در 27 استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به حضور این بنیاد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وزارت علوم در نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: نخستین جشنواره ایثار و شهادت را در پیش داریم، به همین منظور فراخوان طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکتری و علمی و پژوهشی صادر شده است که اهداف این فراخوان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و بستری برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های تحقیقاتی با ایجاد رقابت را فراهم می‌کند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص محورهای این فراخوان، گفت: این محورها درباره زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران، خانواده‌ها و فعالیت‌های مربوط به بنیاد شهید و فرهنگ ایثار و شهادت است،  در این راستا، آثاری که از نیمه دوم سال 89 تا پایان سال 92 تولید و به اتمام رسیده است مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از امروز 25 آذرماه تا پایان خرداد 93 مهلت ارسال آثار پژوهشی است و این جشنواره با همکاری دانشگاه علمی کاربردی حضرت امام (ره) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مازنی ادامه داد: قوی‌ترین مرکز مربوط به اسناد شهدا در بنیاد شهید ثبت شده است که بیش از 8 میلیون سند درباره نوشته‌های شهدا، مناجات‌نامه‌ها، مقالات، یادداشت‌ها و آثار است و همچنین آرشیو‌های بیداری و شنیداری صدا و سیما از شهدا در فضای مناسب نگهداری می‌شود و همچنین کتابخانه ایثار و شهادت آماده برای استفاده پژوهشگران است.

 وی در پایان سخنان خود یادآور شد: 1229 عنوان کتاب از سوی بنیاد چاپ و منتشر شده است و 282 عنوان از آثار دیجیتالی بنیاد دارد که تأکید داریم از نویسندگان حمایت شود./9598/پ202/ن

ارسال نظرات