۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۹۲۵۳۴
آیت‌الله حسینی بوشهری خبر داد؛

تشکیل کمیته وقف حوزه‌های علمیه/ حوزه باید از طریق موقوفات اداره شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه برای ترویج فرهنگ وقف تأکید کرد و از تشکیل کمیته وقف در حوزه علمیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد حوزه‌‌های علمیه به روزی برسند که از طریق موقوفات اداره شوند.
آيت الله حسيني بوشهري در همايش نقش حوزه‌هاي علميه در توسعه فرهنگ وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ وقف که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت:‌ برای تحقق این امر مدیران حوزه‌های علمیه در قم و مراکز استان‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند و برای فرهنگ سازی وقف تلاش کنند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ وقف در کشور، ابراز کرد: آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارد و می‌تواند فرزندان ما را از ابتدا با فرهنگ وقف آشنا کند.
مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه برای ترویج فرهنگ وقف تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه می‌تواند کتاب‌هایی را در زمینه وقف با همکاری آموزش و پرورش آماده کند و به عنوان کتب درسی در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین نقش فیلم و سریال در ترویج فرهنگ وقف را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: حوزه علمیه آمادگی دارد تا با صدا و سیما در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری از تشکیل کمیته وقف در حوزه علمیه خبر داد و افزود: مسؤولان حوزه با سفر به استان‌ها موقوفات حوزه‌های علمیه را شناسایی کرده‌اند.
امام جمعه قم ادامه داد: در این راه نهادهایی همچون دادگستری نیز کمک‌های لازم را در زمینه حل مسائل حقوقی موقوفات انجام خواهد داد.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان این‌که در این همایش از دو تن از مراجع تقلید به خاطر این‌که برخی از اموال خود را وقف حوزه علمیه کرده‌اند، تجلیل می‌شود، گفت: این اقدام مراجع به ترویج فرهنگ وقف در جامعه کمک خواهد کرد.
وی همچنین بر ضرورت همدلی حوزه علمیه و سازمان اوقاف تأکید کرد و ابراز داشت: نقش اساتید و علمای حوزه علمیه در این زمینه بسیاز حائز اهمیت است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد، حوزه‌‌های علمیه به روزی برسند که از طریق موقوفات اداره شوند./927/پ202/ج  
ارسال نظرات