۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۹۲۶۰۰

افزایش تنش میان اروپا و روسیه

خبرگزاری رسا ـ روسیه با نصب موشک های اسکندر ـ ام در مرزهای اروپا، باعث افزایش تنش در این منطقه شده است.
موشک اسکندر ـ ام

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، وزیر دفاع روسیه امروز با تأیید خبر نصب موشک های اسکندر ـ ام در مرزهای اروپا گفت: این موضوع نباید موجب نگرانی اروپایی ها شود. سخنگوی وی نیز گفته است که سامانه‌های موشکی اسکندر ـ ام در منطقه‌ای در غرب این کشور در کالینگراد نصب شده‌اند.

 

روزنامه آلمانی بیلد هم اعلام کرد که روسیه طی دوازده ماه گذشته چندین سامانه موشکی اسکندر و SS_26 در منطقه کالینگراد نصب کرده که می‌توانند اهداف مختلف در لهستان و آلمان را هدف قرار دهند.

 

خبرگزاری ریانووستی در مسکو نیز می‌گوید که این موشک‌ها با برد 280 کیلومتر و با دقت بسیار بالا برای تخریب اهداف مختلف زمینی اعم از موشک، توپخانه دوربرد یا سامانه‌های ضدموشکی طراحی شده‌اند. موشک‌های اسکندر قادر به هدف قرار دادن انواع اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند موشکی و پدافند هوایی هستند.

 

این اقدام روسیه پس از آن صورت گرفت که اروپا به آمریکا اجازه داد، سامانه ضد موشکی پاتریوت را در لهستان و آلمان نصب کند. این اقدام باعث ایجاد تنش شدیدی میان روسیه و اروپا شد. اواخر سال 2011 دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه، اعلام کرده بود که قرار است در منطقه کالینینگراد موشک‌های اسکندر مستقر شود که قادر هستند تأسیسات سپر موشکی اروپا را تخریب کنند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات