۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۹۲۶۱۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

عمل به نیت واقف در موقوفات ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی وقف را یک امانت الهی دانست و با بیان این‌که در وقف باید به نیت واقف عمل شود، گفت: موقوفات ملک خداوند و امانتی در دست ما است که باید به خوبی از آنها حفاظت کنیم.
آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني ديدار اعضاي برگزار کننده همايش دکترين مهدويت با آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سه شنبه شب در دیدار رییس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه، با سنگین ارزیابی کردن وظیفه مسؤولان سازمان اوقاف، گفت: یکی از وظایف مهم مسؤولان اوقاف این است که نباید اجازه دهند وقف‌ها از مسیر خود خارج شود و به نیت واقف عمل شود.
وی با بیان این‌که برخی نمی‌خواهند در وقف به نیت واقف عمل شود، بر ضرورت اهمیت وقف در اسلام اشاره و ابراز کرد: باید مردم را با فوائد و مسائل وقف آشنا کرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نقش حوزه علمیه در سامان بخشی و نظارت بر موقوفات را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: وقتی ملکی بر اساس نیتی خاص وقف شده باید به همان نیت عمل شود.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی وقف را یک امانت الهی دانست و افزود: مسؤولان اوقاف باید با حساسیت فراوان این امانت الهی را حفظ کنند.
وی با اشاره به اهمیت وقف در لسان آیات و روایات، گفت: موقوفات ملک خداوند و امانتی در دست ما است که باید به خوبی از آنها حفاظت کنیم.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که انسان در هر کاری باید به دنبال رضایت الهی باشد، ابراز کرد: مسؤولان اوقاف نیز باید این اصل را مد نظر قرار دهند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت حفظ بیت‌المال در کشور، اظهار کرد: اموری که مربوط به بیت المال است باید جدیت و حساسیت بیشتری در مورد آنها بکار برده شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات