۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۶۴۰
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها؛

تنها راه پاسخ‌گویی به نیازها بازگشت به اصالت است

خبرنگار رسا ـ رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با بیان اینکه الگوهای جهان پاسخگوی نیازهای ما نیست، اتحاد حوزه و دانشگاه را ضروری دانست و گفت: چاره ای جز بازگشت به اصالت خویش نداریم.
محمديان رييس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، در گردهمایی مسؤلان دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز بحث اتحاد میان حوزه و دانشگاه کاملا متفاوت از قبل انقلاب و دهه اول انقلاب شده است و فصل نوینی پدید آمده است.

وی برای توضیح سخن خود به  پنج مرحله اشاره کرد و افزود: مرحله اول سال‌های قبل از انقلاب و سال‌های دور است که میان این دو نهاد سوء ظن بسیار زیاد بود و متهجران دو لبه قیچی شده بودند و هرگونه ارتباطی را قطع می‌کردند، در آن دوران بود که شخصیت‌های بزرگ پدید آمدند و برای برقراری ارتباط میان این دو حتی گاهی جانشان را هم از دست می‌دادند.

مرحله دوم در آستانه پیروزی انقلاب و آغازین روزها است که مرحله برطرف شدن سوء ظن‌ها و سوء تفاهم ‌ها بود که به برکت امام خمینی(ره) و نفس گرم ایشان این مهم تحقق یافت.

مرحله سوم در دهه اول انقلاب اتفاق افتاد که عرصه دفاع از ایران و انقلاب بود که اوج آن در جبهه ها مشاهده شد و طلبه و دانشجو با هم متحد شدند و از ایران و انقلاب دفاع کردند که البته در آن دوران همکاری‌های علمی و سیاسی میان این دو مجموعه مشاهده می‌شد.

مرحله چهارم می‌توان گفت اتحاد میان این دو نهاد در دهه 70 و 80 نهادینه شد در این سال‌ها در حوزه  پژوهش‌های متعددی شکل گرفت که به علوم دانشگاه‌هی می‌پرداخت و همینطور در دانشگاه‌ها که به علوم حوزه پرداخته می‌شد که البته فراز و نشیب‌هایی هم اتفاق افتاد و نغمه‌هایی در مورد جدایی دین از سیاست پدیدار شد که خوشبختانه موفق نشد.

مرحله پنجم که مقصود ما از فصل نوین همین مرحله است و مربوط به دهه 90 می‌باشد بحث ضرورت ارتباط این دو مجموعه است، امروز دلسوزان ارتباط این دو را حیاتی تلقی می‌کنند.

وی گفت: با موجی که به واسطه انقلاب اسلامی ایران در کشور و جهان به وجود آمده تمدن غرب را به یک بن بست رسانده است و تنها جایگزین غرب زدگی پیوند علم و دین است که جوهره اصلی انقلاب می‌باشد و همینطور انقلاب ما مقابل این فکر که دین افیون دنیا است ایستاد و امید آینده ای بهتر را در دل انسان‌ها زنده کرد و انقلاب ما دوران تثبیتش را پشت سر گذاشته و به پیشرفت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: الگوهای جهان پاسخگوی نیازهای ما نیست ما چاره ای جز بازگشت به اصالت خویش نداریم و این بازگشت مستلزم وحدت این دو مجموعه است./9664/پ203/ی

ارسال نظرات