۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۶۴۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بررسی زندگی خصوصی براندازان نظام اسلامی بی‌اشکال است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ورود و تجسس به مسائل شخصی و زندگی خصوصی از نگاه مبانی اسلام ممنوع است، ادامه داد: اما اگر مسأله جامعه و اسلام و نظام مورد نظر باشد و گروهی قصد براندازی داشته باشند باید بر اساس دستورات بر آنها اشراف داشته و از افکار آنان مطلع شده و از توطئه جلوگیری شود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش فصلی مدیران و کارشناسان حراست دستگاه های اجرایی استان در گرگان با اشاره به این که اعتقادات، رفتار، خصلت و اخلاق در اسلام از یک سلسله اصول مشخصی برخوردار است، گفت: رعایت همه این اصول باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که عدالت به عنوان یک از اصول مهم اخلاقی همواره باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: بهشت برین بر اساس تقوای الهی وعده داده شده است و در عمل و رفتار آن ریشه ای که ما را به شعائر الی الله می رساند، تقوا است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که در جوامع پیشرفته امروزی تقوا بر اساس خط قانون است، گفت: هرکسی که در این دنیا زندگی می کند از یک جایگاه، مرکز و مرجعی دارای یک سلسله ملاحظاتی است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که تقوای جامعه اسلامی براساس ذات اقدس الهی است، ادامه داد: بر اساس فرموده امام راحل عالم محضر خدا است و خداوند در هر شأن و مقامی شاهد و ناظر اعمال و رفتار ما است.

 

وی، یکی از مصادیق مهم تقوا در بینش دینی را احترام و حرمت کرامت انسان دانست و خاطرنشان کرد: این مسأله مهم همواره مورد عنایت ذات اقدس الهی است و باید از سوی هر فردی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر پرهیز از بدگمانی نسبت به دیگران، گفت اگر حس بد گمانی بر فردی پیدا شد از تجسس و تفتیش پرهیز کند چرا که تفتیش به گفتن در ملأ عام ختم می شود و این مورد رضایت خداوند نیست.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: در روایات بسیاری از پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) آمده است که دنبال لغزش و اسرار مخفیانه مردم نباشید که اگر کسی چنین باشد خداوند به دنبال اسرار مخفی آن فرد خواهد بود و روزی آن را برای عموم بر ملاء خواهد کرد.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که ورود  و تجسس به مسائل شخصی و زندگی خصوصی از نگاه مبانی اسلام ممنوع است، ادامه داد: اما اگر مسأله جامعه و اسلام و نظام مورد نظر باشد و گروهی قصد براندازی داشته باشند باید بر اساس دستورات بر آنها اشراف داشته و از افکار آنان مطلع شده و از توطئه جلوگیری شود.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که تجسس و تفتیش در زندگی خصوصی یک کارمند خلاف شرع است، اظهار داشت: اگر کارمند نسبت به محیط کار و از هر جهت دلسوز و کارآمد است و از طرفی به عنوان مثال دارای یک خانواده بد حجاب است کسی حق تفتیش ندارد چرا که  دراین راستا تجسس فرد خلاف تقوای الهی است.

 

وی مسؤولیت حراست در سازمان های دولتی کشور را مهم برشمرد و گفت: فعالان این عرصه باید از بین انسان های مطلع و با تقوا انتخاب شوند و دارای روحیه زود تصمیم گیری در مسائل نباشند تا  اینکه برای سلامت نظام نقش مناسبی داشته باشند و فضای اداری را به سلامت سوق دهند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه،  قانون و شرع را در کشور یکی برشمرد و اظهار داشت: اگر در کار افراد ملاک سلایق شخصی و حب و بغض و گرایشات سیاسی و جناحی باشد، دست و دامن زدن به این ها دنباله روی آتش جهنم است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به کلام نورانی رسول خدا (ص) ادامه دا: بدترین مردم کسی است که آخرت خود را به دنیای خویش بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران از دست بدهد و تباه کند.

 

امام جمعه گرگان مدیران حراست را به امانت داری و حفظ آبروی افراد تاکید کرد و اظهار داشت: در دستورات و آیین نامه کاری هم به امانت داری و حفظ آبروی افراد سفارش شده و از این رو باید حقوق مردم برای فعالان این بخش مهم باشد./950/

ارسال نظرات