۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۹۲۶۸۲
آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار شورای شهر اصفهان:

شورای شهر در انتخاب شهردارها اعتماد مردم را جلب کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان شورای شهر را عقل منفصل شهرداری خواند و گفت: اعضای شورای شهر، چون امین مردمند، قطعاّ فرد لایقی را برای مدیریت شهرداری انتخاب کرده اند و هماهنگی و اتحاد بین شهرداری و شورای شهر باعث رشد و رونق شهر ها و روستاها می‌شود.
امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ‌نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان این که دین مبین اسلام تأکید فراوانی بر مشورت و تفکر جمعی دارد، گفت‌: خداوند در قرآن کریم مشورت کردن را از صفات مؤمنین بر شمرده و بین دو مبانی اسلام یعنی نماز و زکات آورده که این نشان از اهمیت امر مشورت است.

وی افزود: شوراهای اسلامی مایه استحکام نظام هستند و اعضای شورا باید اعتماد مردم را جلب کنند، چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی،‌ دموکراسی حاکم است و حکومت، مردمی اداره می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر اشاره داشت و گفت: اعضای شورای شهر، چون امین مردمند، قطعاّ فرد لایقی را برای مدیریت شهرداری انتخاب کرده اند و هماهنگی و اتحاد بین شهرداری و شورای شهر باعث رشد و رونق شهر ها و روستاها می‌شود.

وی شورای شهر را عقل منفصل شهرداری خواند و اظهار داشت: شورای شهر در واقع هم مجلس، هم سازمان برنامه بودجه و هم دیوان محاسبات شهرداری است یعنی باید با در نظر گرفتن بودجه، برنامه شهر را تدوین و بر آنها نظارت داشته باشد.

امام جمعه اصفهان بر رضایت مردم از شهرداری ها تأکید کرد و گفت: شهرداری باید همیشه منفعت مردم را درنظر داشته باشد، چرا که حمایت از مردم کاری انسانی است و اعتماد مردم را به مسؤولان بیشتر می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ظرفیت و پتانسیل های بالای اصفهان در حوزه گردشگری اشاره داشت و افزود:‌ زیباسازی شهر از مسائل مهمی است که در جذب گردشگر و توریست مؤثر است و در این راستا ساماندهی اطراف رودخانه زاینده رود ضروری است.

وی با توجه به بحث خشکسالی افزود:‌ مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب از مهم ترین راهکارهای صرفه جویی آب است که با ساماندهی زاینده رود مقداری از مشکل هدر رفت آمد از رودخانه حل خواهد شد.

وی با بیان این که آلودگی هوا از دیگر مسائل مهمی است که باید مسؤولان برای آن تدبیری بیندیشند، ‌افزود:‌ آلودگی هوا را باید با توسعه فضای سبز و بهره گرفتن از تکنولوژی های جدید برطرف کرد.

در ادامه آیت الله طباطبایی از شورای شهر خواست با توجه به فعالیت های مؤثر مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، از بودجه های فرهنگی سرانه ای را به این نهادها اختصاص دهند.

در ابتدای این دیدار، رضا امینی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن قرائت مطالبات رهبر معظم انقلاب از شوراهای اسلامی شهر و روستا گزارشی از فعالیتها و مصوبات دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه داد.

وی ارتقا کمیسیونهای چهار گانه شورا به پنج کمیسیون و رفع دغدغه های فرهنگی اهل فرهنگ و توجه به موضوع نشاط و تفریح در شهر، رسیدگی به محلات محروم، تسریع بر راه اندازی خط اول قطار شهری اصفهان، رویکرد محله محوری با محوریت مساجد در محلات اصفهان، توجه ویژه به ناوگان و حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا و تسریع بر عبور و مرور شهروندان، ساماندهی و نظام مند شدن مساعدت های شهرداری به بخش های مختلف شهر، تأکید بر پیوستهای فرهنگی و سلامت شهر، تلاش برای بهره گیری از بخش خصوصی برای پیشرفت شهر را بخشی از برنامه های حال و آتی شورا دانست.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تحقق موارد ذکر شده مستلزم همکاری دستگاههای مختلف شهر است  و تکمیل پروژه قطار شهری نیز نیازمند مشارکت جدی دولت است و تاکنون و در چندین سال گذشته به دلیل عدم حمایت دولت شهرداری در این خصوص تنها مانده و بار به دوش مردم افتاده است./939/د101/س

ارسال نظرات