۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۹۲۶۹۱

تدارکات آمریکایی مورد حمله طالبان

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی والی ولایت ننگرهار می‌گوید که حمله کنندگان با استفاده از یونیفورم نیروهای امنیتی افغان دست به این حمله زده اند.
شبه نظاميان طالبان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: مقامات محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند که صبح امروز، چهارشنبه، حمله کنندگان انتحاری به یک مرکز تدارکات نیروهای آمریکایی در محله تورخم در مرز پاکستان حمله کردند.


مسئولان امنیتی ولایت ننگرهار گفته‌اند که در این حمله یک سرباز پلیس افغان کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.


آقای احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ولایت ننگرهار به خبرنگار بی‌بی‌سی گفته است که در حمله به این محل، سه کارمند یک شرکت خصوصی امنیتی نیز زخمی شده‌اند.


این حادثه در یک مرکز تسهیلاتی نیروهای آمریکایی که خودورهای این نیروها در این مرکز پارک و از افغانستان به خارج از این کشور انتقال داده می‌شدند، رخ داده است.


مسئولیت تامین امنیت این مرکز را یک شرکت امنیتی خصوصی به عهده دارد.


سخنگوی والی ولایت ننگرهار می‌گوید که این حمله کنندگان با استفاده از یونیفورم نیروهای امنیتی افغان دست به حمله زده بودند و تاکنون مشخص نیست که تعداد آنان چند نفر بوده است.


گفته شده در این حمله تعداد زیادی از کامیون و خودروهای زرهی نیروهای بین المللی منهدم شده است.


طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و گفته است که در این عملیات نیروهای بین‌المللی مستقر در محل و افغان متحمل خسارت جانی و مالی فراوانی شدند./1421/1409/ح

ارسال نظرات