۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۹۲۷۷۴
آیت‌الله حائری شیرازی:

حوزه برای تحقق بانکداری اسلامی کار چندانی نکرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که سیستم بانکی ما غلط و غیر اسلامی است و به ایجاد تورم کمک می‌کند، گفت: متأسفانه امروز با وجود این‌که ربا خواری در جامعه وجود دارد با آن برخورد نمی‌شود.
 آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز در همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت اسلامی سازی علوم، گفت: حوزه در برابر علوم انسانی حالت تدافعی به خود گرفته است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حوزه در قانون بانکداری اسلامی تحولی ایجاد نکرده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه قانون بانکداری را تدوین و تنها حوزه آن را امضا کرد.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به آیات قرآن، راه اسلامی کردن با راه حلال کردن محرمات را متفاوت دانست و گفت: حلال کردن ربا همچون پوشاندن لباس حق به باطل است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که در اسلام قرض بدون بهره مطرح شده است، افزود: سیستم بانکی ما غلط و غیر اسلامی است و همین امر سبب تورم می‌شود.

وی بر ضرورت برخورد با ربا خواران تأکید کرد و گفت: در اوائل انقلاب با ربا خواران برخورد می‌شد اما متأسفانه امروز که ربا خواری در جامعه وجود دارد با آنها برخورد نمی‌شود.

گفتنی است آیت‌الله حائری شیرازی در همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی از جایزه اقتصاد اسلامی شهید آیت‌الله صدر رونمایی و از هفت نفر از شاگردان آن شهید بزرگوار تقدیر کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات