۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۸۰۳
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

صاحبان پایان نامه های برتر سطح 4 حوزه علمیه تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ صاحبان پایان نامه های برتر سطح 4 حوزه علمیه در نخستین اجلاسیه مدیران و صاحب نظران حوزوی عرصه پژوهش تجلیل شدند.
پايان نامه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صاحبان پایان نامه های برتر سطح 4 حوزه علمیه پنج شنبه شب در نخستین اجلاسیه مدیران و صاحب نظران حوزوی عرصه پژوهش که در مدرسه علمیه معصمومیه(س) برگزار شد، تجلیل شدند.
بر اساس این گزارش در این مراسم صاحبان پایان نامه های برتر سطح 4 تقدیر نامه های خود را از دست حضرت آیت الله سبحانی دریافت کردند.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم در سخنانی با بیان این که موضوع پژوهش در حوزه های علمیه یک موضوع نو و جدید نیست، ابراز کرد: پژوهش موضوعی آمیخته با تمام علومی است که در حوزه های علمیه رایج هستند.
مدیر حوزه علمیه قم با تأکید بر این که فقاهت در حوزه علمیه آمیخته با پژوهش است، ابراز کرد: کسانی که باب تحقیق و پژوهش را بستند در اصل باب اجتهاد را بسته اند.
حجت الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه علمیه از دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی با بیان این که بیش از 150 مرکز فعال پژوهش در حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: این مراکز پشتوانه بسیار خوبی برای پاسخ گویی به نیازهای علمی کشور هستند.
معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که هم اکنون در حوزه دین 36 نشریه علمی پژوهشی مدیریت و اجرا می شود، اظهار کرد: 16 نشریه علمی ترویجی و بیش از 50 نشریه تخصصی دیگر نیز فعال هستند.
حضرت آیت الله سبحانی سخنران ویژه این مراسم، پژوهشگران را به پرهیز از کارهای تکراری توصیه کرد و اظهار داشت: طلاب باید در عرصه تحقیق و پژوهش نوآوری داشته باشند چون کارهای تکراری مشتری ندارند.
وی بر ضرورت تحقیق جمعی در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: تحقیق فردی خوب است اما تحقیق جمعی سبب می شود که کارها از اتقان بیشتری برخوردار باشند.
این مرجع تقلید بیان کرد: معاونت پژوهش به مسأله تحقیق جمعی باید اهتمام ویژه ای داشته باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم از صاحبان پایان نامه های برتر سطح 4 حوزه با حضور حضرت آیت الله سبحانی، آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین غروی، حجت الاسلام فرخ فال، حجت الاسلام عماد و حجت الاسلام ربانی تجلیل شدند./927/پ203/ی
ارسال نظرات