۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۸۱۰
امام جمعه گرگان:

تحریم های جدید علیه ایران نشان داد آمریکا به هیچ توافقی پایبند نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که این آمریکایی ها هستند که باید حسن نیت خود را به دنیا نشان دهند، خاطرنشان کرد: آمریکا باید با برداشتن تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران ثابت کند که به دنبال توافق و مذاره است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان گفت: آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه ایران در حقیقت نشان داد که به هیچ توافقی پایبند نیست و با این اقدام آبروی خود را در عرصه جهانی برده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که این آمریکایی  ها هستند که باید حسن نیت خود را به دنیا نشان دهند، خاطرنشان کرد: آمریکا باید با برداشتن تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران ثابت کند که به دنبال توافق و مذاکره است.

 

به گفته وی، ایران  اسلامی هنوز بر قول های خود در توافقات ژنو سه ایستاده است و بر اساس این توافق باید تا شش ماه آینده همه تحریم ها حذف و در عوض فعالیت های هسته ای ایران نیز متوقف شود، اما اگر آمریکا تحریم جدیدی وضع کند ایران نیز فعالیت های هسته ای را از سر گرفته و ظرف 24 ساعت به جای قبل خود باز می گردد.

 

وی با اشاره به این که بی اخلاقی هایی از سوی آمریکا دیده شده است، ادامه داد: کشوری که خود را متمدن و بزرگ دنیا می داند نباید به همین راحتی زیر قول های خود بزند  این بی اخلاقی ها نقطه سیاهی در کارنامه دولت آمریکا است.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: آمریکا سال ها تلاش کرد تا در دنیا موج ایران هراسی ایجاد کند ولی این بی اخلاقی های آمریکا به نفع ایران است و این توطئه را خنثی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی گفت: چند سالی است که در عراق سنت پیاده روی از شهرهای مختلف به کربلا انجام می شود و مردم نه تنها از عراق بلکه از همه دنیا به عراق می روند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: این گونه پیاده روی ها بی سابقه نیست، 60 سال قبل در چین مردم به رهبری مائو راهپیمایی چند هزار کیلومتری را آغاز کردند و این باعث شد تا چین از شرایط خود رها شده و به نقطه جدیدی برسد، در هند نیز مردم به رهبری گاندی راهپیمایی نمک راه انداختند که منجر به  قطع دست انگلیس استعمارگر از هند شد.

 

به گفته خطیب جمعه گرگان، این راهپیمایی ها نتایج و اهداف بلند و والایی دارد، حضور شیعیان از همه دنیا در این راهپیمایی افتخار شیعه است، این راهپیمایی برای نخستین بار در سال 2003 و با سقوط حکومت صدام با سه میلیون نفر جمعیت اتفاق افتاد و اکنون جمعیت حاضر در این واقعه به 20 میلیون نفر می رسد.

 

وی اظهار کرد: این حرکت بسیار مهم و تاثیر گذار است، شیعیان امام حسین(ع) برای اینکه اعلام کنند این حرکت هر ساله و برای اثبات دفاع از اهداف مقدس، کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) برگزار می شود از سراسر دنیا به نجف و دیگر شهرها رفته و به سوی کربلا حرکت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خطبه دوم نماز جمعه این شهر گفت: باید با این راهپیمایی حرکت علیه رذالت و ظلم را اثبات کنیم، این راهپیمایی ها می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) باشد.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز جمعه گرگان افزود: روز دو شنبه اربعین امام حسین(ع) است، زیارت قبر همه اولیا و ائمه ارزشمند است اما یارت قبر امام حسین(ع) ارزش دیگری دارد و به گفته امام باقر(ع) کسی که علاقه به زیارت این قبر داشته باشد یعنی ایمانش کامل است.

 

به گفته وی، عاشورا اتفاق افتاد تا مردم ظالم و مظلوم، صحیح و نا صحیح  و حق و باطل را بشناسند و بدانند که حجت خدا مسؤولیت خود را انجام داد و با نثار خون خود مردم را از جهالت و ناد انی نجات داد.

 

وی یادآور شد: لشکریان یزید افرادی بودند که فریب دنیا را خوردند و اخرت خود را به دنیای پست و بی ارزش فروختند./950/پ202/ج

ارسال نظرات