۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۹۲۸۱۶
امام جمعه قم:

وحدت حوزه و دانشگاه به پیشرفت و سعادت کشور کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: اگر حوزه و دانشگاه با هم متحد شوند جامعه اسلامی به سوی پیشرفت و سعادت گام بر می‌دارد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار با ابراز رضایت از رشد علمی کشور مسؤولان را به حمایت از این جهش علمی توصیه کردند و فرمودند دانشگاه به هیچ دلیل نباید جولانگاه جریان‌های سیاسی شود چون این امر جلوی رشد و شتاب علمی دانشگاه را می‌گیرد.

نقش مهم حوزه و دانشگاه در ساخت جامعه اسلامی

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح، گفت: امام خمینی(ره) روز شهاد شهید مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: اگر این دو نهاد اسلامی با هم متحد شوند جامعه اسلامی به سوی پیشرفت و سعادت گام بر می‌دارد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: امام خمینی(ره) حوزه و دانشگاه را دو مرکز مهم برای ساخت جامعه می‌دانستند.

انتقاد از تشکیل پلیس ضد شیعه در مالزی

امام جمعه قم در ادامه با انتقاد از تشکیل پلیس ضد شیعه در کشور مالزی، گفت: این اقدام در کشور مالزی جای تعجب دارد و ایران از ماهاتیر محمد می‌خواهد که جلوی این کارها گرفته شود.

وی با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، ابراز کرد: بر اساس روایات پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان آسمان چهل روز بر ایشان خون گریه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به روایات، بیان کرد: کسی که امام حسین(ع) را زیارت کند ثواب هزار حج عمره و زیارت رسول‌الله نصیب او می‌شود و زیارت رسول خدا نیز موجب خشنودی خدا و رحمت است.

راهپیمایی روز اربعین اقدامی پسندیده است

وی راهپیمایی روز اربعین حسینی در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در روز اربعین حسینی مردم مؤمن و خداجوی قم از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی می‌کنند و امیدواریم این حرکت بزرگ به الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از خدمات پیریایی در سمت استانداری قم تقدیر و برای حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار جدید قم در راه خدمت به ارتقای سطح فرهنگی و عمرانی شهر مقدس قم آرزوی موفقیت کرد.

انفاق جلوی بخل و حرص را می‌گیرد

امام جمعه قم همچنین در خطبه نخست نماز جمعه، یکی از ثمرات انفاق را دوری انسان از بخل و حرص دانست و گفت: این دو صفت رذیله ریشه بسیاری از گناهان و آلودگی‌ها هستند؛ انسان بخیل نه تنها به خود سود نمی‌رساند بلکه دیگران را نیز از کار خیر منع می‌کند.

وی با بیان این که بخل با تشیع و پیروی از ائمه اطهار(ع) هماهنگ نیست، ابراز کرد: اهل بیت(ع) اهل کرم و عادت آنها احسان است، از این رو پیروان ایشان نیز باید از این سیره پیروی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام، مبنی بر این‌که بخل و سوء خلق در انسان مؤمن جمع نمی‌شوند، اظهار کرد: ریشه بسیاری از معضلات و مشکلاتی که در جهان وجود دارد، بخل است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که بخل از خودخواهی، دنیا پرستی و بی اعتمادی به خدا سرچشمه می‌گیرد، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی مصداق بارز بخل هستند و می‌خواهند همه دنیا تحت سیطره آنها باشد./927/پ201/ج

ارسال نظرات