۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۹۲۸۲۶
امام جمعه موقت تهران:

اعتماد به آمریکا کار عاقلانه‌ای نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به رفتارهای آمریکایی‌ها، اعتماد به آنها را کار عاقلانه‌ای ندانست و گفت: انتظار داریم که حق غنی سازی در درجه نخست و استمرار پیشرفت‌ها و جهش علمی در درجه دوم برای جوانان ما حفظ شود.
اقامه نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام‌ جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران، مذاکرات ایران و 5+1 را مورد توجه قرار داد و گفت: ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما انتظار داریم که حق غنی سازی در درجه نخست و استمرار پیشرفت‌ها و جهش علمی در درجه دوم برای جوانان ما حفظ شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم، ابراز کرد: این سخن رهبری محقق شد و رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در همان روز امضای توافقنامه با صهیونیست‌ها نشستند و گفتند همه گزینه ها حتی گزینه نظامی روی میز است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رفتار آمریکایی‌ها به ما نشان داد که اعتماد کردن به دشمن کار عاقلانه‌ای نیست.

پیشرفت‌های علمی حق مسلم کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که تیم مذاکره کننده دولت مورد حمایت رهبری و مردم ایران است، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده باید با بصیرت کامل حرکت کند و بداند که مطالب مبهم و جملاتی که تفاسیر گوناگون را به دنبال دارد مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با بیان این‌که حرکت علمی، تلاش مقطعی، انفعالی و آنی نیست، افزود:  حرکت علمی سرنوشت ملتی است که دنیا را متوجه خود کرده و شعارش پیروزی خون بر شمشیر و هیهات من الذله است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در همه عرصه‌ها، خاطرنشان کرد: ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها هیچگاه عقب نشینی نکرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی پیشرفت‌های علمی را حق مسلم کشور دانست و تأکید کرد: اگر شفاف سازی صورت نگیرد حق غنی سازی پیشرفت را حق خود دانسته و شرعا و اخلاقا اصرار بر این امر را لازم می‌دانیم.

فرهنگ هویت یک ملت است

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد:‌ رهبری در این دیدار فرمودند فرهنگ هویت یک ملت است و از هویت ملت باید پاسداری، نظارت و دیده بانی کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که حفظ مرزهای اخلاقی بر همه به ویژه دولت لازم است، اظهار کرد: دولت اگر در این زمینه سکوت کند افراد وابسته به غرب در قالب نهادهای مردمی تشکل‌هایی را به وجود می‌آورند و بر مفاسد اخلاقی دامن می‌زنند.

ضرورت مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: دولت باید ساز و کاری داشته باشد که مفاسد اقتصادی را از بین ببرد و از تسری آن در آینده جلوگیری کند.

دانشگاه اسلامی مطالبه مردم است

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: علت نامگذاری این روز به روز وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که ما استاد و دانشجوی متدین می‌خواهیم، خون جوانان ما ریخته نشد که امروز، عرصه بروز غرب‌گراها باشد.    

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه داشتن دانشگاهی اسلامی را مطالبه مردم دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید به باشگاه احزاب و گروه‌ها تبدیل شوند و عزل و نصب‌ها نباید بر اساس خواسته جریانی خاص صورت گیرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این‌که بودجه در زمان قانونی به مجلس تقدیم شده است، گفت: این امر نشان می‌دهد که دولت به مسأله اقتصاد مقاومتی توجه دارد./927/پ201/ج

ارسال نظرات