۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۲۸۵۹
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم:

35 هزار نفر در سی‌وششمین دوره از مسابقات قرآن کریم قم شرکت کردند

خبرگزای رسا ـ مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: در مرحله مقدماتی این مسابقات در مجموع 35 هزار نفر در سطح مدارس، روستاها و بخش‌ها با یک‌دیگر به رقابت پرداختند و برای مسابقات شهرستانی سه هزار نفر برگزیده شدند.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قائم پناه، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم شب گذشته در حاشیه مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگاران به ارائه گزارشی از این دوره مسابقات پرداخت و گفت: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم بیست و پنجم آذر ماه سال جاری آغاز شد.

وی ادامه داد: با خاتمه یافتن مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات که با حضور قریب به سه هزار نفر برگزار شد تکلیف نفرات راه یافته به مرحله استانی روشن شد و تعداد سیصد نفر برگزیده به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو گروه سنی زیر شانزده ویژه شکوفه‌ها و بالای شانزده سال ویژه بزرگسالان برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله شاهد حضور افراد و چهره‌های شناخته شده قرآنی بودیم، در حالی که امسال با ارتقای سطح کمی و کیفی این دوره از مسابقات، چهره‌های جدید شرکت کرده و رتبه‌های برتر را کسب کردند.

وی ادامه داد: سیصد نفر قاری و حافظ برتر قرآنی در مرحله استانی مسابقات از بیست و پنجم تا بیست و نهم آذر ماه با هم رقابت کردند و امسال با رایزنی با سازمان اوقاف امور خیریه سهمیه قاریان و حافظان قرآنی استان را در ورود به مرحله کشوری ارتقا خواهیم بخشید تا از هر رشته سه نفر به مرحله کشوری راه یابند.

قائم پناه سطح کمی و کیفی این دوره از مسابقات را مطلوب دانست و بیان داشت: در سی‌و ششمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی سی‌دی‌های متسابقین به آن‌ها تحویل داده شد تا با بازنگری در لحن، صوت، تجوید و تصحیح موارد دیگر سطح قرآنی خویش را ارتقا بخشند.

وی تصریح کرد: همچنین کارنامه‌ها با رتبه‌بندی نحوه‌ لحن، صوت، تجوید، و حسن حفظ می‌تواند تأثیر بسزایی در ارتقای کیفی قاریان و حافظان داشته باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم یادآور شد: در مرحله مقدماتی این مسابقات در مجموع 35 هزار نفر در سطح مدارس، روستاها و بخش‌ها با یک‌دیگر به رقابت پرداختند و برای مسابقات شهرستانی سه هزار نفر برگزیده شدند.

قائم پناه بیان کرد: این مسابقات در دو گروه سنی بالا و پایین شانزده سال و در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم، اذان و ابتهال برگزار شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در پایان سخنان خود با بیان این‌که در برگزاری این دوره از مسابقات از داوران برجسته استان استفاده شده است، اظهار داشت: حضور قاریان و حافظان برجسته استانی در این مسابقات از جمله نقاط قوت آن بود.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از حافظان و قاریان برگزیده با اهدای لوحی تمجید شد./993/پ202/ع

ارسال نظرات