۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۹۲۸۷۸

برنامه‌های پیاده‌روی روز اربعین شهر مقدس قم تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ معاونان فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های اربعین حسینی این دو مکان مقدس پرداختند.
نشست خبري معاونين فرهنگي حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در آستانه اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجج‌اسلام تکیه‌‌ای و احمدی معاونان فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های اربعین حسینی این دو مکان مقدس پرداختند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران قرائت زیارت اربعین حسینی را از نشانه‌های مؤمن دانست و گفت: تأکید بر قرائت زیارت اربعین از سوی معصوم(ع) نشانگر جایگاه این زیارت نامه است.

وی افزود: با توجه به پیاده‌روی میلیونی زائران حسینی در عراق شایسته بود تا شهر مقدس قم برای عرض تسلیت به ساحت امام زمان(عج) چنین راهپیمایی و حرکتی را داشته باشد، ‌از این‌رو تصمیم بر حرکت دسته‌های عزاداری از حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که در این برنامه همه مردم یک صدا ندای لبیک یا حسین(ع) را سر می‌دهند، خاطرنشان کرد:‌ در روایت آمده «هر فردی نسبت به قیام امام حسین(ع) رضایت داشته باشد، مانند فردی است که در رکاب ایشان بوده است».

وی ادامه داد: در اجتماع روز اربعین مردم قم نشان می‌دهند هر چند توفیق زیارت امام حسین(ع) نصیب‌شان نشده است ولی نمادی از این حرکت در این شهر مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که مراسم حرکت هیأت‌های مذهبی به سمت جمکران روز دوشنبه ساعت 13 از حرم مطهر آغاز می‌شود، بیان داشت: ساعت 13:30 هیأت‌های عزاداری با حضور روحانیان در پیشاپیش این تجمع به سمت مسجد مقدس جمکران به راه می‌افتند.

وی تصریح کرد: در طول مسیر نیز ایستگاه‌های صلواتی و محصولات فرهنگی قرار داده شده است، همچنین در مسجد مقدس جمکران نیز پیش از ورود عزاداران زیارت اربعین و مداحی برگزار می‌شود و پس از آن نیز حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) به ایراد سخن می‌پردازد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام تکیه‌ای، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در این حرکت، تأکید کرد: برگزاری آیین پیاده‌روی از ایده‌های حوزوی گرفته شده است، از این‌رو کمیته‌های مردمی،‌ اجرایی، هماهنگی، انتظامی، تبلیغات و همانند آن حضور داشته و به وظایف خود عمل می‌کنند.

معاون فرهنگی آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که سمت راست بلوار پیامبر(ص) برای حرکت‌ هیأت‌ها و مردم در نظر گرفته شده است، یادآور شد: سمت چپ برای انجام امور خدماتی تعبیه شده است.

وی در پایان اظهار داشت: برای رفاه حال عزاداران حسینی و نقل، انتقال آن‌ها بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، هفتاد دستگاه اتوبوس، صد دستگاه ون و صد دستگاه تاکسی در نظر گرفته شده است./993/پ202/ن

ارسال نظرات