۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۲۹۳۸
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران:

ارتباط با اهل‌بیت از عوامل حسن عاقبت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران با اشاره به داستان حر بن یزید ریاحی، ارتباط با اهل بیت(ع) را یکی از عوامل عاقبت به خیری دانست.
حجت الاسلام عبدوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی عبدوس، عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران شامگاه شنبه سی‌ام آذرماه در مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران به تبیین عوامل حسن عاقبت و سوء عاقبت در روایات اسلامی پرداخت.
وی حب ریاست را یکی از عوامل سوء عاقبت و مانند سم مهلک دانست و گفت: بسیاری افرادِ خوبی بودند اما به‌خاطر میزی که از آنها گرفتند، از دین، خدا، پیامبر(ص) و انقلاب برگشتند.
حجت‌الاسلام عبدوس ابراز داشت: علامه امینی در کتاب الغدیر داستانی نقل می‌کند مبنی بر این‌که حسان بن ثابت، شاعر بسیار خوش قریحه، وقتی پیامبرکرم(ص) خطبه غدیر را می‌فرمودند، تمام فرمایشات ایشان را همان‌جا به شعر درآورد، وقتی خدمت پیامبراکرم(ص) رسید، ایشان او را تشویق کرده و فرمودند امیدوارم جبرییل تا وقتی‌که ما را با زبانت یاری می‌کنی، تو را کمک و یاری کند.
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران ادامه داد: وقتی امیرمؤمنان(ع) به حکومت رسیدند، حسان را به استانداری مصر برگزیدند اما از آنجا که وی استاندار خوبی نبود، او را از این سمت برکنار کردند، وقتی حسان از مصر به مدینه بازگشت، هرجا می‌رفت به آن حضرت ناسزا می‌گفت.
وی افزود: حسان بن ثابت صد و بیست سال عمر کرد، آخر عمر چشمانش کور شد، دم مرگ خانواده خود را صدا زد و گفت من درحال مردن هستم، پیامبراکرم(ص) در روز غدیر فرمودند علی(ع) جانشین من است، اکنون می‌گویم من علی(ع) را به‌عنوان جانشین ایشان قبول ندارم، پیامبر(ص) فرمودند پسرم مهدی(عج) ظهور می‌کند و جهان را پر از عدل و داد می‌کند، من قبول ندارم، اینها را گفت و از دنیا رفت.
حجت‌الاسلام عبدوس با بیان این‌که علامه امینی در الغدیر می‌گوید که هم چشمان و هم بصیرت حسان بن ثابت از بین رفت، اظهار داشت: حب ریاست سبب شد حسان بن ثابت عاقبت به شر شود.
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران ابراز داشت: احمد بن هلال از اصحاب امام هادی(ع) بود، پنجاه و چهار مرتبه به حج رفته بود که بیست مرتبه آن با پای پیاده بود، وی پس از امام هادی(ع) غلو کرد و ایشان را خدا دانست، امام زمان(عج) که در غیبت صغری به سر می‌بردند، نامه‌ای نوشته و به حسین بن روح، نائب خاص خود دادند تا برای مردم بخواند، مبنی بر این‌که خداوند گناه او را نبخشد و از سر تقصیراتش نگذرد، ما از احمد بن هلال، اعلام بیزاری و برائت می‌کنیم.
وی در بیان داستانی برای تبیین عوامل حسن عاقبت، اظهار داشت: در جلد هفتم کتاب قاموس الرجال آمده است که علی بن مهزیار که حرم او در اهواز است، یک مسیحی بود، خداوند او را هدایت کرد و از اصحاب چهار امام شد، امام جواد(ع) هفت نامه برای او نوشته است، در یکی از نامه‌ها ایشان خطاب به علی بن مهزیار می‌فرمایند خدا به تو پاداش نیکو و در بهشت جایت دهد و در دنیا و آخرت خارت نکند و با ما محشورت کند، در چهار چیر تو را امتحان کردم، دیدم انسان دلسوزی هستی و به مردم خدمت می‌کنی، خدا را خوب عبادت می‌کنی و وظیفه‌ات را خوب انجام می‌دهی، اگر بگویم تا حالا در عمرم به خوبی تو کسی را ندیدم، امیدوارم راستگو باشم.
حجت‌الاسلام عبدوس با اشاره به داستان حر بن یزید ریاحی، ارتباط با اهل بیت(ع) را یکی از عوامل عاقبت به خیری دانست.
عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران در ادامه تبیین عوامل حسن عاقبت، گفت: در کربلا دو برادر که از خوارج بودند، از کوفه به کمک عمر سعد آمدند، از صبح تا عصر جنگیدند، بعد از ظهر تا صدای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) را شنیدند، وسط میدان جنگ دلشان لرزید و منقلب شدند، هردو آمدند، دست و پای امام حسین(ع) را بوسیدند، سپس جنگیدند و هر دو شهید شدند./956/پ202/ی
ارسال نظرات