۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۹۴۲
کارشناس مذهبی:

هر انسانی به اندازه ظرفیت خود آینه خداوند است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که هر انسانی به اندازه ظرفیت خود آینه خداوند است، گفت: انسان می‌تواند اسمای پروردگار را مانند آینه منعکس کند.
هر انسانی به اندازه ظرفیت خود آینه خداوند است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، کارشناس مسائل مذهبی شامگاه شنبه سی‌ام آذرماه به مناسبت سوگواری اباعبدالله حسین(ع) در حسینیه بیت الرقیه(س) واقع در خیابان آستانه شهرری، با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا که حضرت می‌فرمایند «اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ»، ابراز داشت: تقرب الهی به واسطه محبت اهل بیت(ع) امکان‌پذیر می‌شود.
وی در ادامه به منظور تقرب انسان به خداوند اشاره کرد و گفت: بندگان با کارهای خود صفات خداوند را در خود تجلی می‌دهند و به تعبیر قرآن رنگ خدایی می‌گیرند زیرا خداوند متعال استعدادهایی به ما داده است تا بتوانیم اسمای پروردگار را مانند آینه منعکس کنیم.
این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه باید صفات خدا را در خود زنده کنیم، افزود: انسان‌ها باید قدر قلب خود را بدانند زیرا قلبی که محبت اهل بیت(ع) در آن است، انسان را بالا می‌برد.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی شرکت در مجالس امام حسین(ع) را رشد درونی انسان دانست و با تأکید بر این‌که بهترین نفس آن است که بیشترین ظرفیت را داشته باشد، تصریح کرد: سعی انسان باید بر این باشد که درون خود را رشد دهد.
وی در ادامه با اشاره به این‌که حضور در مجالس حضرت اباعبدالله حسین(ع) انسان را دریا دل می‌کند، گفت: انسان تجلی‌گر صفات خداوند است.
این کارشناس امور مذهبی با بیان این‌که هرکس که بخواهد خود را به دیگری بشناساند با افتخاراتش این کار را می‌کند و خداوند با صفاتش خود را معرفی کرده، اظهار داشت: «بسم الله الرحمن الرحیم» کلامی بوده که خداوند با آن خود را معرفی کرده زیرا «الله» به کسی که در ذات او حیران می‌مانیم و «رحمن» و «رحیم» دیگر صفت خدای متعال است و در شبانه روز شصت بار به مهربانی پروردگار خدا اعتراف می‌کنیم.
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در پایان با اشاره به آیه 30 سوره مبارکه نور مبنی بر این‌که اگر ایمان دارید چشمانتان را کنترل کنید، خاطرنشان کرد: انسان باید مواظب نفس خود بوده و در برابر وسوسه‌های شیطانی خود را حفظ کند و در این مواقع به امام حسین(ع) متوسل شود./9598/پ202/ی
ارسال نظرات