۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۹۲۹۴۹
آیت الله مکارم شیرازی:

جلوی طغیان قلم ها باید گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید جلوی طغیان قلم ها گرفته شود، از اظهارات نسنجیده برخی مسؤولان در دفاع از روزنامه هتاک به ساحت مقدسات دینی، گفت: قلم ابزاری است که می تواند هم بهترین خدمت و هم بدترین خیانت را به دنبال داشته باشد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار ائمه جماعات و شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین، با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی امام جمعه این شهرستان و اقدامات اعتراض آمیز مردم این منطقه در محکومیت توهین صورت گرفته به مقدسات در یک روزنامه، تصریح کرد: بنده از جمله افرادی بودم که به صورت محکم در این مساله وارد شدم و حتی برخی گلایه کردند که شما تند صحبت کردید، اما ما به وظیفه خود عمل کردیم؛ در این مقاله موهن تنها به امام علی(ع) اهانت نشده بلکه به کل شیعیان توهین شده بود.

وی با تاکید بر این که ما تذکرهای لازم را به صورت صریح و علنی به مسؤولان دادیم، خاطرنشان کرد: ما حتی دفاع از این جریان را نیز محکوم و تاکید کردیم که این مساله به هیچ وجه قابل دفاع نیست و حتی قابل تعقیب هم هست چراکه برخی می گویند آن روزنامه بی جهت توقیف شده و باید انتشار آن ادامه یابد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نامگذاری یک روز به عنوان روز صیانت از قلم را پیشنهادی قابل تامل دانست و یادآورشد: در دین مبین اسلام تاکیدات بسیار ویژه و خاصی در مورد قلم و جایگاه نویسندگان وجود دارد به گونه ای که به آن قسم یاد شده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید جلوی طغیان قلم ها گرفته شود، خاطرنشان کرد: قلم ابزاری است که می تواند هم بهترین خدمت و هم بدترین خیانت را به دنبال داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان از احساس مسؤولیت ائمه جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین نسبت به مسائل دینی تقدیر کرد و با بیان این که تهیه و امضای طومار از سوی گروه های مختلف مردمی در محکومیت این اقدام شایسته تقدیر است، گفت: این کار اگر همراه با اطلاع رسانی و تبلیغ بیشتری باشد اثر مطلوبی خواهد داشت. /924/پ202/ج

ارسال نظرات