۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۲۹۷۲
در حوزه علمیه خواهران آمل؛

نشست اخلاق پژوهشی و بررسی آسیب ها برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست اخلاق پزوهشی و بررسی آسیب ها در حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد.
حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه،عصر امروز در نشست اخلاق پژوهشی و بررسی آسیب ها که در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد با بیان این که پژوهش امر ارزنده ای بوده که در این راستا باید تلاش شود، گفت: پژوهش محوری زمینه ساز پیشرفت و توسعه در امور مختلف خواهد شد.


وی با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع)، گفت: سه طایفه دانشمندان و علما، طالبان علم و سخاوتمندان از افرادی هستند که فرشتگان شب و روز برای آن ها استغفار می کنند.


استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه باید سطح تحصیلات خود را تا مدارج بالا ادامه داده و تلاش کنند تا وقفه ای در این مسیر ایجاد نشود.


حجت الاسلام اصغری با بیان این که تحقیق و پژوهش بسیار ارزشمند بوده که طلاب باید در این راستا اهتمام شایسته ای داشته باشند، بیان داشت: ارزش تحقیق در حوزه های علمیه در این بوده که طلاب مطالب مورد نظر را با جستجو در منابع مختلف به دست بیاورند نه با استفاده از سایت های اینترنتی که کار بسیار ساده ای بوده و ارزش علمی چندانی ندارد.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که مقوله پژوهش در حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است که همگان باید در این راستا اهتمام داشته باشند، گفت: توجه به مسأله پژوهش موجب تحول در حوزه های علمیه خواهد شد که می تواند تاثیرات ارزنده ای داشته باشد.


وی با اشاره به این که اگر علم همراه با اخلاق نباشد انسان را منحرف می کند، خاطرنشان کرد: انسان باید به ایمان و تقوای خود توجه داشته و درصدد آن باشد تا خود را به پروردگار متعال نزدیک کند.


حجت الاسلام اصغری با تاکید بر این که طلاب باید به ایمان و تقوا اهتمام والایی داشته باشند، ادامه داد: از جمله اموری که طلاب باید به آن توجه داشته باشند مداومت بر خواندن نماز شب، دروغ نگفتن در هیچ شرایطی، کظم غیظ داشتن و احترام به دیگران است./901/پ202/ب

ارسال نظرات