۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۲۹۹۰

زیرکی ماندلا در قبال سرویس اطلاعاتی موساد

خبرگزاری رسا ـ با وجود این که مدت زمانی که این سند مشخص کرده، ماندلا علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی ـ که هم پیمان رژیم اشغالگر قدس بود ـ در حال مبارزه بود، اما بنا بر این سند، ماندلا که طرفدار فلسطینی ها بود، هویت خود را برای موساد فاش نکرده و توسط این سازمان اطلاعاتی آموزش دید.
نلسون ماندلا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یک هفته پس از برگزاری مراسم خاک سپاری نلسون ماندلا، رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی، روزنامه صهیونیستی هاآرتص سندی منتشر کرده است که نشان می دهد ماندلا در سال 1962 توسط نیروهای موساد، آموزش دیده بود.

 

با وجود این که مدت زمانی که این سند مشخص کرده، ماندلا علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی ـ که هم پیمان رژیم اشغالگر قدس بود ـ در حال مبارزه بود، اما بنا بر این سند، ماندلا که طرفدار فلسطینی ها بود، هویت خود را برای موساد فاش نکرده و توسط این سازمان اطلاعاتی آموزش دید.

 

روزنامه صهیونیستی یادآور شده است که این سند، نامه ای با تاریخ 11 اکتبر 1962 (19 مهر 1341) است که رئیس سابق موساد، به وزارت امور خارجه و سفیر وقت رژیم صهیونیستی در اتیوپی نوشته و در آن جزئیاتی از آموزش های داده شده به ماندلا درج شده که خود را دیوید موبساری معرفی کرده است.

 

این نامه دو ماه پس از بازداشت ماندلا در آفریقای جنوبی نوشته شده است و نشان می دهد که موساد، هویت مردی را که آموزش داده، تا زمان بازداشتش، نشناخته است.

 

در واقع با افشای این سند مشخص می شود، موساد شخصی را آموزش داده که علیه خودشان فعالیت کرده است./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات