۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۹۳۰۷۹
آیت الله نوری همدانی در اجتماع کارکنان نیروهای مسلح خراسان جنوبی:

اقتدار نیروهای مسلح مایه عزت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مرجع عالی قدر جهان تشیع با بیان این که در طول تاریخ اسلام همواره نیروهای مسلح یکی از بازوهای اجرایی قدرتمند برای رساندن پیام اسلام و رسالت پیامبر اکرم(ص) به جهانیان بوده است، گفت: تقویت اقتدار نیروهای مسلح مایه عزت اسلام بوده و نیروهای مسلح همواره باید پشتیبان ولایت فقیه باشند.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حضرت آیت الله نوری همدانی، استاد عالی حوزه علمیه قم، صبح امروز در دیدار با کارکنان و اعضای نیروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به این که امروز نیروهای مسلح کارآمد و مقتدر مایه مباهات و اقتدار جهانی محسوب می شوند، گفت: یکی از مهم ترین تفاوت های بارز نیروهای مسلح اسلام با نیروهای مسلح سایر کشور ها در ایمان به خدا و اتکا به سلاح ایمان به جای تکیه بر سلاح های پرقدرت فیزیکی است.

وی با اشاره به این که سلاح ایمان از هر سلاح دیگری قوی تر است، گفت: پیروی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نشان داد آنچه موجب پیروزی و برتری در نبردها می شود سلاح های جنگی نیست بلکه توکل به خداوند و ایمان بوده و امروز هم نیروهای مسلح باید با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری ایمان و اراده را در خود تقویت کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: نیروهای مسلح باید پاسدار خون شهدا باشند و فرهنگ ایثار و شهادت را در میان خود تقویت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که امروز نیروهای مسلح باید در زمینه جنگ نرم هم آمادگی لازم را برای دفاع از حریم اعتقادی ملت داشته باشند، گفت: امروزه نبرد علیه دشمن به نبرد در جبهه های جنگ و نبرد فیزیکی خلاصه نمی شود بلکه  در حال حاضر فعالیت های دشمن در جبهه جنگ نرم گسترده تر است بنابراین نیروهای مسلح در این زمینه هم باید آمادگی لازم را کسب کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن از سلاح های ملت ایران نمی ترسد، گفت: آنچه دشمن را از جنگ با ایران بازداشته اقتدار معنوی، توکل به خدا و اراده نیروهای مسلح ملت ایران است که در هر شرایطی برای دفاع از حریم های خاکی، آبی و هوایی کشور آماده جانبازی هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ایران با پشتیبانی نیروهای مسلح خود همواره مدافع حقوق مظلومان در سطح جهان خواهد بود، گفت: نامه گوهر بار حضرت علی (ع) به مالک اشتر مهم ترین منشور برای عملکرد نیروهای مسلح است.

استاد عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه در امور مختلف یادآور شد: صراط مستقیم برای نیروهای مسلح عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری است. /968/پ202/ج

 
ارسال نظرات