۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۹۳۰۹۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

هیچ قدرتی توان دخالت در تصمیم‌گیری‌های کشور را ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ما مستقل است و هیچ قدرتی نمی‌تواند در تصمیم گیری‌های کشور دخالت کند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مدیران تخصصی نیروی انتظامی، گفت: کسانی که به شعائر دینی توجه دارند از تقوای بالاتری برخوردار هستند.

وی با اشاره به آیات و روایات بر ضرورت تحصیل تقوا تأکید کرد و ابراز داشت: انسان متقی مسیر عبادت و بندگی خدا را بهتر طی می‌کند و به کمال و معرفت می‌رسد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تقوای فردی را یکی از دستورات الهی خواند و اظهار کرد: البته تقوای فردی به تنهایی کافی نیست و انسان باید به تقوای اجتماعی هم توجه داشته باشد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که خداوند بر عبادت و کارهای جمعی تأکید کرده است، افزود: خداوند با جماعت است و یکی از نمونه‌های آن جنگ تحمیلی و پیروزی بر دشمنان خارجی و داخلی ملت ما است.

وی بر ضرورت تعاون و کار جمعی تأکید کرد و گفت: همکاری و تعاون قدرت هر جامعه‌ای را افزایش می‌دهد و سبب رسیدن به موفقیت‌ها و پیروزی‌ها می‌شود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‌که دشمنان همیشه به دنبال اختلاف انداختن میان ملت‌ها هستند، ابراز کرد: رهبری و مراجع تقلید همیشه این خصلت دشمنان را گوشزد کرده و مردم را به بصیرت و آگاهی در برابر توطئه‌های دشمنان توصیه کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که در گذشته دشمن به دنبال جدایی دانشجویان از روحانیت بود، خاطرنشان کرد: به برکت قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی این توطئه دشمنان نیز خنثی شد.

وی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ما مستقل است و هیچ قدرتی نمی‌تواند در تصمیم گیری‌های کشور دخالت کند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسأله هدایت و رهبری مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر پرچم هدایت جامعه‌ای در دست پیروان اهل بیت(ع) باشد باید از آنها حمایت و پیروی کرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی یکی از راه‌های مقابله با دشمنان را وحدت امت اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: اگر مسلمانان با هم متحد شوند هیچ قدرتی یارای مقابله با آنها را نخواهد داشت./927/پ202/ج

ارسال نظرات