۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۳۱۲۳
در نشست استادان حوزه و دانشگاه ارومیه مطرح شد؛

وحدت حوزه و دانشگاه راه دستیابی به اهداف عالی نظام

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: اگر دانشگاه و حوزه در کنار هم نباشند و با یکدیگر دست همکاری ندهند هیچ کدام از این دو گروه به اهداف عالی بنیان گذار نظام اسلامی و شهدا دست نخواهند یافت.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره)ارومیه عصر امروز در نخستین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ارومیه اظهار کرد: اگر دانشگاه و حوزه در کنار هم نباشند و با یکدیگر دست همکاریندهند هیچ کدام از این دو گروه به اهداف عالی بنیان گذار نظام اسلامی و شهدا دست نخواهند یافت.

 

وی لازمه پیشرفت و ارتقای کشور در عرصه های مختلف را وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و افزود: دو نهاد علمی ـ تربیتی و ثاثیر گذار کشور باید با همفکری و همدلی یکدیگر در مقابل چالش‌های پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده و برای حل آنها تلاش کنند.

 

حجت الاسلام خانبابایی آیت الله مفتح ،علامه مطهری و شهید بهشتی را از جمله پیش قراولان وحدت حوزه و دانشگاه خواند که پیش از انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند .


وی با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب که فرموده اند«این ملت ملتی است کهبا وحدت کلمه توانست این انقلاب را به وجود آورد و با وحدت کلمه توانستمصیبت بزرگ جنگ تحمیلی را از سر بگذراند و با وحدت کلمه توانسته است تابه امروز در مقابل دشمنی ابرقدرت ها به خصوص دشمنی آمریکا که به شدت بااین دولت و با این ملت و نظام که هنوزم ادامه دارد بایستد باز هم وحدتکلمه را حفظ کنیم و نگذاریم که دشمن با طرح کارهای انحرافی و با طرح جاذبه‌های دروغین باطرح تشکل های فی‌مابین در بین شما نفوذ کرده در میان شما تزلزل ایجاد کند»، بر ضرورت وحدت واقعی حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی دقیق مسؤولان شاهد هماهنگی، همکاری و تعامل مطلوب حوزه های علمیه و دانشگاه ها باشیم.


گفتنی است، نخستین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه های ارومیه به همت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد.

 

در این نشست 35 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، مسؤولان و معاونان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، دانشگاه های آزاداسلامی و صنعتی ارومیه، مدیران و معاونان حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان حضور داشتند./936/پ202/س

 

ارسال نظرات