۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۹۳۱۵۱
آیت الله مدرسی یزدی:

عالمی که تقوا نداشته باشد فرجام کار او خدمت به دشمنان است

خبر گزاری رسا - عضو فقهای شورای نگهبان در دیدار با علما و طلاب حوزه علمیه کرمان گفت: انقلاب اسلامی بدون هیچ اغراقی سرنوشت جهان را تغییر داد و همه این‌ها به برکت اسلام و فداکاری علما بوده است.
آيت الله مدرسي يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در دیدار با علما و طلاب حوزه علمیه کرمان، گفت: انقلاب اسلامی بدون هیچ اغراقی سرنوشت جهان را تغییر داد و همه این‌ها به برکت اسلام و فداکاری علما بوده است.

وی در ادامه افزود: با وجود توطئه‌ها و دشمنی‌های جبهه‌ کفر و نفاق همچنان حرکت انقلاب روبه جلو بوده و هر روز بیش از پیش علاقه و عشق مردمان سراسر جهان به این انقلاب بیشتر می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خطلاب به طلاب حوزه علمیه گفت: دریای معارف الهی را نمی توان بدون تلاش بدست آورد و سختی‌ها خاصیت این راه‌ هستند.

وی افزود: اسلام یک مجموعه کاملی است که سرنوشت بشر را در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کرده که شناخت این برنامه‌ریزی لازم است و باید با تزکیه و تقوا افرادی این برنامه را بپذیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ظهور انقلاب اسلامی نوعی عطش و تشنگی از معارف غنی اسلامی در درون‌ همه مردم جهان حتی دردل دشمنان این مکتب نهاده که واجب و ضروری است افرادی این معرف را عمیق و دقیق آموخته و به تبلیغ آنها بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: راه طلبگی راهی سخت و سنگین است که باید با صبر،گذشت، آگاهی و اخلاص همراه گردد تا روحانی متدین و با بصیرت و عالم نتیجه آن شود.

وی گفت: وضع مطلوب حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون همه به برکت انقلاب اسلامی است و باید از این نعمت در راه ترویج اسلام و شعائر الهی نهایت استفاده صورت گیرد.

آیت الله مدرسی گفت: درس خواندن فقط یادگیری درس نیست بلکه باید یک نحوه تسلطی هم بر درس برای طلبه ایجاد شود و طلاب باید سعی کنند پیش از کلاس، درس را مطالعه و حتی مباحثه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خاطر نشان کرد: افراط در مسائل درسی و تهذیبی به طلبه آسیب جدی می رساند، طلاب علوم دینی باید در این راستا نهایت میانه‌روی  و اعتدال را داشته باشند.

آیت الله مدرسی یزدی در پایان گفت: آموختن علم و داشتن تقوا اساس طلبگی است و کسی که این دو عنصر را نداشته باشد بر اثر وسوسه‌ها و خطرات به جای خدمت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به دشمنان خدمت می کند./970/پ202/ج

ارسال نظرات