۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۹۳۱۶۴

ثبت 17 وقف جدید برای حوزه های علمیه در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که در استان 17 وقف جدید برای حوزه های علمیه انجام شده است، گفت: ارزش مالی یکی از این وقف ها که برای کارهای پژوهشی انجام شده بالغ بر 15 میلیارد تومان است.
وقف براي حوزه علميه

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند  با بیان این که وقف برای حوزه های علمیه و فعالیت های پژوهشی در سطح استان در حال گسترش است، گفت: در زمان پهلوی اول و پس از آن خاندان پهلوی برای جلوگیری از گسترش روز افزون حوزه های علمیه وقف را ممنوع کردند چرا که منبع اصلی مالی برای اداره حوزه های علمیه وقف بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به گسترش وقف های علمی در کشور، گفت: پیشرفت های علمی کشور در سال های اخیر نشان داد که بسیاری از این پژوهش ها منشا حل مشکلات عمده و بزرگ مردم است بنابراین واقفان متوجه شدند با انجام وقف در زمینه های علمی به خصوص وقف برای حوزه و دانشگاه علاوه بر انجام خدمات بزرگ به بشیریت می توانند از باقیات صالحات وقف بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام گرایلی افزود: در حال حاضر 15 وقف در شهرستان فردوس و دو وقف در بیرجند برای حوزه های علمیه انجام شده است.

 

وی با اشاره به وقف موسسه اولا الباب از سوی امام جمعه بیرجند برای انجام فعالیت های پژوهشی و حوزه علمیه ارزش این وقف را بالغ بر 15 میلیارد تومان عنوان کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که وقف در هر زمینه ای ارزشمند است، گفت: بیشتر وقف هایی که در استان انجام می شود در زمینه عزاداری اهل بیت به خصوص امام حسین است و لازم است مردم علاوه بر انجام چنین وقف هایی در سایر زمینه ها به خصوص زمینه درمانی، آموزشی، کتاخوانی، پژوهشی ، حوزه و دانشگاه و بخش های قرآنی هم وقف داشته باشند.

 

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی افزود: بیشتر زمین هایی که در استان وقف شده زمین ها و باغ های کشاورزی است که خشکسالی های اخیر بهره برداری از این موقوفات را ازبین برده و در حال حاضر اوقاف از این موقوفات محافظت می کند تا تحت تصرف قرار عمومی قرار نگیرند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف ضمن قدردانی از زحمات رسانه ها، گفت: خبرگزاری رسا در کنار سایر رسانه حضور پررنگی در جریان تبلیغ وقف در سراسر کشور دارد.

 

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی با بیان این که وقف چشمه جاری خوبی ها است، گفت: وقف بر خلاف زن، فرزند و سایر کالاهای زندگی تا زمانی که نظام و جامعه بشریت بر پا باشد انسان را در این دنیا و آن دنیا همراهی می کند./968/ت302/ب

ارسال نظرات