۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۹۳۱۷۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

رشد فرهنگی مهم ترین محور توسعه کشور است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقوا رمز موفقیت بوده که مدیران باید به این امر مهم توجه کنند، گفت: تقوا به عنوان روح ابعاد زندگی انسان است که می تواند انسان را به سعادت و تعالی برساند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل با گرامی داشت هفته سوادآموزی، گفت: جهل و بی سوادی از آثار شوم سایه استکبار زیاده خواه ایران در زمان رژیم ستم شاهی بود.

 

وی با اشاره به این که پیشرفت کشور حاصل تلاش های آموزش و پرورش و فرهنگیان است، بیان داشت: با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی رشد فرهنگی مهم ترین محور توسعه کشور قرار گرفته است.

 

امام جمعه آمل، ادامه داد: به وجود آمدن نهاد سوادآموزی و حضور نیروهای انقلابی در این جهاد علمی از فیوضات الهی است که به دست امام خمینی(ره) به اجرا در آمد و از یادگارهای ماندگار حضرتش در ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که زدودن جهل و ترویج آگاهی در جامعه نوعی جهاد ارزنده است، گفت: همه باید به میزان توان خود در امر مهم تحقق جهاد علمی با آموزش و پرورش همراه شوند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که آموزش و پرورش مهم ترین نهاد کشور بوده که باید توجه ارزنده ای نسبت به آن صورت گیرد، بیان داشت: اگر پیشرفت و توسعه ای در کشور حاصل شود از منظر آموزش و پرورش و فرهنگیان است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به تاکید دین مبین اسلام در امر آموزش و فراگیری علوم، گفت: نخستین سخن خداوند منان با پیامبر گرامی اسلام امر به خواندن و تعلیم و تربیت بود که این امر بیانگر جایگاه ارزنده و والای آموزش و پرورش در دین مبین اسلام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تقوا رمز موفقیت بوده که مدیران باید به این امر مهم توجه کنند، گفت: تقوا به عنوان روح ابعادزندگی انسان است که می تواند انسان را به سعادت و تعالی برساند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که امنیت و آرامش موجود در کشور به برکت انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای والامقام است، بیان داشت: این بزرگواران جان عزیزشان را بر پایه درخت تنومند انقلاب اسلامی ریختند تا رشد و بارور شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رکن اصلی و عامل تشکیل دهنده یک جامعه مردم آن هستند، ادامه داد: مدیری موفق است که از پشتوانه مردمی برخوردار باشد و بتواند از آموزه های دینی در جهت خدمت به مردم استفاده کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مدیران باید از فرصت خدمت رسانی به مردم بهترین بهره را ببرند، گفت: خدمت به مردم بسیار ارزنده بوده که باید تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات موجود به درستی حل شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات