۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۹۳۱۷۳
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه ارومیه:

ظرفیت‌شناسی گروه‌های حوزوی و دانشگاهی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: جلسات هم اندیشی حوزه و دانشگاه در برهه هایی از سال برگزار شود تا ظرفیت هر کدام از گروه‌های حوزوی و دانشگاهی شناسایی شود و بدانیم که از این ظرفیت ها چگونه استفاده کنیم.
حجت الاسلام سيد مهدي قريشي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه اروميه

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، مسؤول نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: بزرگ‌ترین توفیق برای اساتید حوزه و دانشگاه این است که خداوند این زمینه را برای آنها آماده کرده که بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کرده و دنیا و آخرت خود را آباد کنند.


حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: همه مردم به گونه ای با کار کردن زندگی می کنند  ولی خداوند مسیر زندگی  ما را طوری رقم زده که با علم و تدریس سر و کار داریم و معیشت ما از این طریق تأمین می شود.


وی تصریح کرد:مسأله وحدت حوزه و دانشگاه سالهای زیادی است که مطرح شده است اما نکته اینجاست که جلسات هم اندیشی در برهه هایی از سال برگزار شود تا ظرفیت هر کدام از گروه‌های حوزوی و دانشگاهی شناسایی شود و بدانیم که از این ظرفیت ها چگونه استفاده کنیم.


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه تاکید کرد: طلاب و حوزه های علمیه می توانند از علوم و روش تحقیق در دانشگاه ها استفاده کنند و دانشگاه ها نیز از اساتید مجرب حوزه در کارهای تبلیغی و تدریس در دانشگاه ها استفاده کنند.

 

 

وی تصریح کرد: باید به روز باشیم و یک سری از تخصص ها را که طلاب آن ها را ندارند و یک سری مسائل شرعی که دانشجویان از آن ها بی خبرند را برنلامه ریزی و پیاده کنیم که با ندانستن اینها با مشکلات رو به رو خواهیم شد و انسان تا با یک سری مشکلات مواجه نشود؛ لزوم یادگیری و پیگیری آن را نمی داند.


حجت الاسلام قریشی در پایان اعلام کرد: حوزه ها و دانشگاه ها باید با هم فکری و هم اندیشی کارهای مورد نیاز را در زمینه های مختلف انجام دهند تا  شاهد وحدت و پیشرفت حوزه و دانشگاه ها باشیم./936/ت303/س

ارسال نظرات