۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۹۳۱۷۷

نام نویسی 80 نفر برای تحصیل در حوزه علمیه زینب کبری ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه گفت: برای پذیرش در نخستین ترم تحصیلی مدرسه علمیه تازه تأسیس زینب کبری (س) 80 نفر نام نویسی کرده اند.
حوزه علميه خواهران

لیدا قلیزاده، مدیر حوزه علمیه خواهران زینب کبری (س) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درارومیه اظهار کرد: این مرکز علوم دینی به منظور تربیت نیروی قرآنی و مبلغ دینی برای پذیرش از بین بانوان علاقه‌مند به تحصیل علوم حوزوی فراخوان داده بود.

 

وی گفت: تا بیست و هشتم آذرماه که آخرین مهلت ثبت نام در آزمون ورودی حوزه علمیه زینب کبری (س) بود، 80 نفر از بانوان علاقه مند به تحصیل در حوزه نام نویسی کرده اند.

 

وی با اشاره به ثبت نام بانوان از طریق سامانه اظهار کرد: لیست افرادی که به لحاظ معدل و شرایط قید شده در مرحله ثبت نام مورد قبول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور باشد برای گرفتن مصاحبه و تحقیقات محلی به مدرسه اعلام می شود.

 

وی گفت: افراد پس از گذراندن مراحل مصاحبه، تحقیق به صورت مشروط یک ترم در حوزه مشغول تحصیل می شوند و در صورت کسب امتیازات لازم به لحاظ علمی و اخلاقی، کد طلبگی دریافت کرده و به صورت رسمی در مدرسه علمیه زینب کبری (س) مشغول فراگیری علوم دینی می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه زینب کبری (س) دومین مدرسه علمیه در شهرستان ارومیه است که نخستین ورودی های این مرکز علوم دینی از اول بهمن ماه مشغول تحصیل می شوند.

 

قلیزاده ظرفیت پذیرش حوزه علمیه زینب کبری (س) را در نخستین سال تحصیلی اش 35 نفر اعلام کرد که این افراد در سطح دو و در رشته های عمومی ویژه به فراگیری علوم حوزوی مشغول خواهند شد.

 

مدیر حوزه علمیه زینب کبری (س) ارومیه افزود: آموزش علوم دینی در این مدرسه علمیه به صورت حضوری بوده و طلاب بعد از گذراندن سه سال تحصیلی، 50 درصد واحد ها  می تواند به صورت مجازی یا نیمه حضوری ادامه تحصیل دهند.

 

وی اضافه کرد: افراد با ورود به این حوزه علمیه ابتدا دوره‌های عمومی را به مدت پنج سال گذرانده و سپس در رشته‌های فقه و اصول، علوم تربیتی، تفسیر علوم قرآنی و یا رشته‌های تاریخ به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.


وی هدف از آموزش طلاب در مدرسه علمیه زینب کبری (س) را تربیت طلاب علوم دینی، کارشناس مذهبی، نویسنده یا مبلغ و مدرس اعلام کرد که بتوانند آموزه های خود را به مردم ارائه کرده و به تبلیع دین اسلام بپردازند./936/ت302/ب

ارسال نظرات