۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۹۳۲۲۳

حملات تروریست ها برای تصاحب پایگاه تسلیحات شیمیایی

خبرگزاری رسا ـ منابع وزارت خارجه سوریه از حمله تروریست ها برای گرفتن 2 پایگاه نگهداری تسلیحات شیمیایی سوریه خبر دادند.
سلاح هاي شيميايي سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، مقامات سوریه تروریست ها را به حمله به 2 پایگاه سلاح های شیمیایی قابل نابودسازی متهم کردند. خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع در وزارت امور خارجه این مطلب را گزارش داد.

 

این منبع گفت: روز 21 دسامبر (30 آذر) تروریست های مسلح حمله بزرگی به یکی از پایگاه ها در بخش مرکزی سوریه انجام دادند؛ اما با مقاومت ارتش شکست خورده و متواری شدند. حمله دوم نیز در استان دمشق رخ داده است.

 

آژانس اینترفاکس به استناد خبرگزاری سانا گزارش داد که تروریست های جبهه النصره و ارتش اسلامی عاملین این حمله بودند.

 

این خبرگزاری در تشریح حمله تروریست ها افزود: آنها با استفاده از یک خودروی زره پوش و با مقدار زیادی مواد منفجره قصد حمله داشتند که نظامیان محافظ این پایگاه از این حمله جلوگیری و خودرو را منهدم کردند. در نتیجه این حمله 4 سرباز کشته و 28 نفر دیگر زخمی شدند .

 

با توجه به اینکه حکومت بشار اسد با رغبت از روند نابودسازی تسلیحات شیمیایی استقبال کرد، این حمله تروریست ها، اذعانی است بر استفاده آنها از سلاح شیمیایی در حومه دمشق و حلب. در شرایطی که اوضاع کاملا علیه تروریست ها به پیش می رود و تهیه مواد شیمیایی دیگر از ترکیه و اردن نیز میسر نیست، آنها تنها راه را در دستبرد به انبارهای دولت سوریه دیده اند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات